Techtogether Magyar siker a Formula Student Hungary 2013-on

Magyar siker a Formula Student Hungary 2013-on

Panker Gergő | 2013.08.26 12:02

Magyar siker a Formula Student Hungary 2013-on

Augusztus 25-én vasárnap délután magyar sikerekkel véget ért a Formula Student Hungary 2013. Az idén hazánkban negyedszerre megrendezett verseny több szempontból is fontos mérföldkőnek számít az FSH történetében. Az idei évben 38 csapat vett részt a versenyen, ahol a tavalyhoz hasonlóan két magyar csapat indult, a BME Formula Racing Team és a KEFO Racing csapata.

Hirdetés
KEFO Motorsport

A magyar részvétel minden eddiginél magasabb volt, mivel kiállítóként jelen volt a győri Széchenyi Egyetem SZEngine csapata, akik egy működő, külön a Formula Student csapatok számára épített motorral érkeztek, valamint a Miskolci Egyetem csapata, akik szintén bemutatták eddigi munkájukat.

Szerencsére még a vasárnap késő délutánra ígért eső előtt véget ért a verseny, ahol mindent összevetve a német csapatok dominanciája érvényesült, ám örömteli hír, hogy magyar siker is született: a műszaki tervezés versenyszám győztese a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapata lett, akik a többi területen elért jó eredményüknek köszönhetően a statikus számok összetett versenyében a második helyet szerezték meg a német KA-RaceIng e.V. mögött.

A BME idén az elektromos hajtásra koncentrált

A Karlsruhe-i Műszaki Egyetemről hazánkba látogató KA-Racing kiválóan teljesített az idei versenyen: az időmérőn az harmadik helyen futott be a csapat belsőégésű motoros versenyautója, míg a hamburgi Hawks Racinget megelőzve első helyen végzett az egyetem elektromos járműve.

Az összesített végeredmény győztese a dinamikus versenyszámokban taroló Rennstall Esslingen lett, akik ezen felül elnyerték a legjobb saját építésű autónak járó díjat is. A 2006-ban létrehozott német csapat az endurance futamon és ezzel a dinamikus összetettben második helyen befutó Hawks Racinget és a KA-Racing belsőégésű csapatát előzte meg. A BME csapata nem csupán a statikus versenyszámokban remekelt, hanem elnyerte a leghatékonyabb járműnek járó díjat is.

BME FRT csoportkép a főtámogató Audi Hungaria standjánál

A legjobb üzleti prezentációnak járó díjat a berlini HTW Motorsport csapata nyerte a portugál Projecto FST Novabase, illetve a 2001-ben alapított Hawks Racing előtt. Az osztrák csapatoknak sincs miért szégyenkezniük, mivel a költségterv versenyszámot a grazi Joanneum Racing nyerte, akik a mezőnyből egyedüliként saját fejlesztésű motorral érkeztek a versenyre. A legjobb gyorsítás, majd álló helyzetre lassulás versenyszámban pedig a szintén osztrák Formula Student Team Weingarten bizonyult a legjobbnak. A GTE különdíját az összetettben is győztes Rennstall Esslingen csapata nyerte.

Az összetettben a BME csapata a kiváló 9., míg a Kecskeméti Egyetem KEFO csapata a szintén remek 18. helyet szerezte meg, amely nagyon jó teljesítménynek számít ebben az erős mezőnyben. A kecskemétiek az endurance futamon és a dinamikus számok összetett versenyében is a 15. helyet szerezte meg, megelőzve több nagyobb és a mezőnyben régebb óta jelenlévő csapatot.

A Rennstall Esslingen csapata tarolt a dinamikus számokban és megszerezte az összetett első helyezést

A siker azonban nem csak a versenypályán, hanem a színfalak mögött is tetten érhető volt. A rendezvény harmadik napján tartott sajtótájékoztató legfontosabb témái a Formula Student hazai állomásának az autóiparban, a magyar gazdaságban és az oktatásban betöltött jelentősége, illetve az iparon belüli kommunikáció élénkítése voltak.

Beszédet mondott többek között Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára, aki kiemelte: a Formula Student Hungary legalább akkora, ha nem nagyobb jelentőséggel bír a magyar gazdaság szempontjából, mint a hungaroringi Formula 1-es futam. Ezt megerősítette Földesi Péter, a győri Széchenyi István Egyetem rektora, aki hozzátette: a Formula Student versenyeken résztvevő magyar csapatok tagjai képviselik azt az erőt, amely a hazai műszaki terület jövőjét meghatározza.

A kecskeméti csapat autója mozgásban

Palkovics László, a Knorr-Bremse magyarországi leányvállalatának kutatás-fejlesztés részlegének vezetője fontos bejelentést tett: a meglévő autóipari együttműködés átalakítása érdekében cél egy járműmérnöki egyesület létrehozása, amely a hazai autóipar igényeinek megfelelően többek között az egyetemek és a vállalatok közötti együttműködés és kommunikáció javítására irányulna.

A verseny idején több szakmai találkozó is volt: a Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központ ide hívta a Vas és Zala megyei autóipari vállalatok, önkormányzatok, oktatási intézmények képviselőit, hogy egyeztessenek az őszi Automotive Hungary kiállításon való részvételről. Ugyanebből a célból a hasonló győri szervezetek is tartottak az FSH-tanácskozást. Csütörtöki Tamás, a rendezvényt szervező X-Meditor Kft. autó üzletágának vezetője az FS verseny kapcsán kiemelte a kommunikációs cég szerepét, mint az ipar, az állami szereplők és az oktatás közötti kapocs, valamint bejelentette: céljuk egy kelet-európai verseny létrehozása Formula Student Eastern Europe néven. A kezdeményezés létjogosultságát remekül mutatja, hogy idén a csapatok több mint fele ebből a régióból érkezett a csapatok által egyik legkedveltebb verseny helyszínére, a Győr-Gönyű Kikötőbe.

A versenyen szintén kiválóan teljesítő KA-RacIng Németországból

Ugyancsak ezt a kelet-európai irányultságot erősítette a Moszkvai Állami Gépipari Egyetem rektor helyettesének látogatása. A verseny mind a négy napját figyelemmel kísérő Szvjatoszlav Cseranev megbeszéléseket folytatott Pintér-Péntek Imrével az X-Meditor Kft. ügyvezetőjével és Csütörtöki Tamással abból a célból, hogy a magyar szakkommunikációs cég segítse a Moszkvában jövőre tervezett Formula Student Russia megrendezését.

A Formula Student Hungary 2013 vasárnap este zárult a győri Széchenyi István Egyetem díszaulájában, ahol egy remek hangulatú díjátadó keretein belül a csapatok kategóriánként átvették a kategóriák első három helyezettjeinek járó díjakat.

Kiemelt Partnereink