Techtogether Györkös Szabolcs: Ha rosszul kommunikálunk, elveszítjük a szponzorokat

Györkös Szabolcs: Ha rosszul kommunikálunk, elveszítjük a szponzorokat

Pardavi Mariann | 2018.01.11 09:30

Györkös Szabolcs: Ha rosszul kommunikálunk, elveszítjük a szponzorokat

A hallgatói járműépítő csapatok úgy működnek akárcsak a kisebb autóipari kkv-k. Számolnak költségekkel, gyártási idővel, küzdenek munkaerőproblémákkal. Megkérdeztük a győri Szengine csapat vezetőjét, Györkös Szabolcsot, milyen stratégia mentén oldják meg a problémákat.

Hirdetés

– A Formula Student versenysorozatban mint beszállító vesztek részt, speciális erőforrást kínáltok a versenyző csapatok járműveibe. Milyen eszközökkel győzitek meg a hallgatókat, hogy érdemes beszállni a motorépítő teambe?
– A motiváció sok mindentől függhet, itt főként a hallgatók elhivatottságára van szükség. A legjobban azzal lehet őket ösztönözni, hogy egy ilyen csapat tagjaként számos szakmai tudásra tehetnek szert, rengeteg kapcsolatot építhetnek és emellett egy jó közösségbe is tartozhatnak.

– A már meglévő tagokat hogyan motiválod?
– Leginkább azzal, hogy közös erővel olyan célokat érhetünk el, amik mind a saját egyéni fejlődés, mind pedig karrierépítés céljából mérvadóak lehetnek a jövőre nézve.

A győri Széchenyi István Egyetemen tevékenykedő csapat erőforrása a negyedik Techtogether Automotive Hungary mérnökhallgatói versenyen kiállítva

– Milyen csapatépítő tréningekkel lehet fejleszteni a csapaton belüli együttműködést, kommunikációt?
– Számos lehetőségel élhetünk, amik segítenek a csapatmunka fejlődésében, például vannak különböző tréningek, ahol a vezetők kaphatnak segítséget abban, hogyan végezhetik hatékonyabban a csapat irányítását, vagy vannak kommunikációs és szituációs tréningek is. Sok csapat szervez közös szabadidős programot, például grillezést, ami szintén segít a csapaton belüli kapcsolatok kialakításában.

– Csapaton belül milyen felületeken kommunikáltok? A sok kommunikációs csatornán elveszhet a lényeg. A Szengine hogyan oldja ezt meg?
– A csapatszervezésben főleg három kommunikációs eszközt használunk, ami nem más, mint a Facebook, a Gmail, illetve a Google naptár.

– Hogyan épül fel jól a csapat, hogy alakulnak ki a pozíciók?
– Egy jó csapatban mindenki felelősségteljes, megbízható, lelkes, elhivatott, kötelességtudó, és ami a legfontosabb, csapatjátékos. Egy jó fejlesztő és vezető ismérve az, hogy felelőséggel tartozik a csapata iránt, határozott, magabiztos, eltökélt, kreatív, jó kommunikációs, problémamegoldó, és konfliktuskezelő készséggel rendelkezik, emellett tisztelik a csapattagok és tudják, hogy mindenben számíthatnak rá.

– A csapatot a fentiek mellett a támogatók szponzorációi tartják össze. Szerinted mik a támogatókkal való kapcsolattartás legnagyobb baklövései? Mit tanácsolnál a kezdő csapatoknak?
– A szponzorszerzés hibái közé sorolható a rossz kapcsolattartás és rossz kommunikáció, az eltérő nézetek, az egyirányú támogatás, a hiányos információátadás és a különböző visszajelzések az egyes projektekről.

Kiemelt Partnereink