Techtogether A Techtogether versenyzőinek zöme autóipari nagyvállalatnál dolgozna

A Techtogether versenyzőinek zöme autóipari nagyvállalatnál dolgozna

Pörge Béla | 2020.10.28 15:23

A Techtogether versenyzőinek zöme autóipari nagyvállalatnál dolgozna

Fotó: Pörge Béla

Közel kétszáz fiatalt, a Techtogether idei résztvevőit kérdezték meg az autopro.hu és a Mobilis közös felmérésben arról, hogy hol és milyen munkát vállalnának szívesen, valamint a verseny nehézségei és általánosabb témák is előkerültek a kérdések között.

Hirdetés

A kérdőívet 195 fiatal töltötte ki, a felmérés a Techtogether Automotive Hungary & Ipar Napjai versenyen készült, a versenyen részt vevő diákok körében. Érdekesség, hogy a válaszadók közel fele (49,7 százaléka), 97 diák az elmúlt években még egyáltalán nem vett részt szakmai gyakorlaton. Akik viszont voltak ilyenen, azok zöme nemzetközi Tier 1-es vállalatnál vagy OEM-nél töltötte a gyakorlatát (a válaszadók 24,6 százaléka). Közel ugyanannyian voltak gyakorlaton magyar kis- és középvállalatnál vagy ötven fő alatti mérnökirodánál (12,3 és 13,3 százalék).

Az előzőekhez képest némi eltérést mutat, hogy hol szeretnének dolgozni a Techtogetherön részt vevő diákok: többségük Tier 1-es beszállítónál vagy OEM-nél vállalna munkát, tehát az autóipar a legnépszerűbb ágazat körükben, 96-an választották ezt a kategóriát (49,2 százalék). A második helyen itt is a kisebb mérnökirodák végeztek, ötven fő alatti mérnökirodában a versenyzők 42,6 százaléka dolgozna. A harmadik legnépszerűbb munkahely viszont valamilyen startup, 71 válaszadó dolgozna ilyen helyen, ez az összes válaszadó 36,4 százaléka. A magyar kkv-k az utolsó helyen végeztek 23,6 százalékkal, még az „egyéb” kategóriát is többen jelölték meg.

A távolság nem fontos, a rugalmasság és a továbbképzési lehetőségek nagyon

Ha arról van szó, hogy milyen messze költöznének a versenyen részt vevő fiatalok egy munkahelyért, akkor azt látjuk, hogy a távolság nem jelent akadályt a munkavállaláskor. A válaszadók többsége (52,3 százaléka) akár 150 kilométernél messzebb is vállalna munkát, de további 18,5 százalék számára az 50 és 150 kilométer közötti távolság volt a megfelelő, és mindössze 10,8 százalék keres kifejezetten a lakóhelyén munkát.

Ha azt nézzük, mi a legfontosabb szempont egy munkahely esetében, akkor főleg a kevésbé merev munkahelyek lehetnek előnyben, viszont az előző kérdéssel összecsengő módon az például egyáltalán nem lényeges, hogy az adott munkahelyen van-e lehetőség home office-ra, ez a tizenegyedik legfontosabb szempont volt a tizenkettő közül.

Ami a leginkább számít, az a családi élet és a munkahely összeegyeztethetősége, a fizetés és a továbbképzési lehetőségek, de az átlátható értékelési lehetőségek és a rugalmas, kötetlen munkaidő is elől végzett. Kicsit talán meglepő, hogy a munkahelyi barátságok lehetősége a hatodik legfontosabb szempont, ehhez képest a fiatalos munkahely csak a tizedik. A legutolsó, azaz legkevésbé meghatározó helyen egyébként az szerepelt, hogy ismert brand legyen a vállalat.

A termelés nem népszerű

A legnépszerűbb terület a versenyzők körében a termékfejlesztés volt (54,9 százalék dolgozna ezen a területen), és a gyártás is népszerű a maga 20,5 százalékával. A Techtogether versenyzői legkevésbé a HR és marketing területen, valamint a termelésben dolgoznának.

Nem sokat számít a print média

Jól jellemzi a fiatalok médiafogyasztási szokását az, hogy milyen felületeken követik a vállalatok életét. A legtöbben a közösségi médiát emelték ki, de a baráti beszélgetések is fontosak, ugyanakkor print lapokból szinte senki sem tájékozódik. A 195 válaszadóból 82 a legkevésbé, további 45 a második legkevésbé használt platformnak jelölte ezt a kategóriát, ami összességében is utolsó lett.

Az üzleti portálok sem örvendenek nagy népszerűségnek, viszont a vállalatoknak érdemes a saját portáljukat fejleszteni, ugyanis a versenyzők körében ez volt a harmadik legfontosabb tájékozódási forma.

A Techtogether kapcsolatépítésre is kiváló

Amellett, hogy a Techtogether verseny egy komoly szakmai megmérettetés a csapatok számára, a résztvevők többsége maximálisan egyetértett azzal az állítással, hogy a verseny alkalmas kapcsolatépítésre a vállalatokkal és más csapatokkal. A feladatokat a többség nem találta unalmasnak és nem azért ment el a versenyre, mert csapattagként kötelező lett volna.

A feladatok gyakorlatorientáltságát illetően ugyan egyetértett a versenyzők többsége azzal, hogy gyakorlatias, és a munka világára felkészítő feladatokat kaptak, de az egyetértés mértéke nem volt olyan magas, az „inkább egyetértek, mint nem” kategória volt a legnépszerűbb. Ugyanakkor a feladatok nem túlságosan pörgősek, így a kapcsolatépítésre és a kiállításra is maradt ideje a résztvevőknek.

Kiemelt Partnereink