Techtogether A rektor asszony mindent vitt 2013-ban

A rektor asszony mindent vitt 2013-ban

Gégény István | 2013.12.26 07:50

A rektor asszony mindent vitt 2013-ban

Három új intézményvezető került a járműiparhoz kötődő magyar felsőoktatási intézmények élére, formálódik az új kormányzati stratégia, közben a BME és a JKK is utat mutat.

Hirdetés

Akár azt is mondhatnánk, hogy 2013 a megújulás éve volt a magyar felsőoktatásban, ám ez a korábbi néhány évre és az előttünk álló esztendőkre ugyanúgy igaz lehet. Hallgató legyen a talpán, aki követni tudja a változó feltételeket, a szinte évente módosuló felvételi követelményrendszerről, az intézményrendszert, az irányítási koncepciót érintő változásokról, a kancellári pozíciók bevezetéséről nem is beszélve. Dinamikusan alakul a felősoktatási stratégia, ami talán akár véglegessé is válhatott volna 2013-ban - a döntés, a dokumentum elfogadása azonban ismeretlen okból kifolyólag az új évre marad.

Ailer Piroska, a Kecskeméti Főiskola új vezetője

Nyáron vezetőt váltottak három olyan vidéki felsőoktatási intézményben, amelyek egyre élénkülő járműipari tevékenysége meglátásunk szerint új színt hozhat a hazai műszaki képzésbe. Ailer Piroskával kezdjük a sort - a Kecskeméti Főiskola rektorát nemcsak a nőkkel szembeni udvariasság miatt illeti meg az előzékenység, hanem azért is, mert a vele készült interjúnk lett az Autopro szakportál legolvasottabb cikke 2013-ban. Ha még nem tette meg, ismerkedjen meg Ön is az intézményvezető gondolataival!

Földesi Péter személyében szállítmányozási szakember váltotta a győri Széchenyi István Egyetem élén az egész iparág tudományos aktivitását meghatározó Szekeres Tamást. A staféta átadása kapcsán mindketten nyilatkoztak szerkesztőségünknek, emellett ellátogattunk a leköszönő rektor életművét összegző ünnepi könyvbemutatóra is.

Földesi Péter vette át a kormányt Szekeres Tamástól Győrben

A győri egyetem kezdeményezésére kezdte meg tevékenységét az országos tudományos szolgáltatot ellátni kívánó Járműipari Kutató Központ, amelynek missziójáról Bokor József akadémikust, a szervezet igazgatóját faggattuk.

Új rektor kezdte meg munkáját a Miskolci Egyetemen is: Torma András a helyi jogi kar éléről ült át a magasabb pozícióba. Bár megkeresésünk ellenére eddig nem sikerült interjút készítenünk az új intézményvezetővel, hírt adtunk a miskolciak jövőbeni célkitűzéseiről éppúgy, mint egy Észak-Magyarországról koordinált, országosan egységes járműipari doktori képzés előkészületeiről. Azért is érdemes figyelemmel kísérnünk a miskolci fejleményeket, mivel az új utakat kereső egyetem a Bosch mellett újabb fontos járműipari partnerrel gazdagodhat hamarosan a japán Takata beszállítónak köszönhetően.

A magyar járműipar tudományos fellegvára változatlanul a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi egyetem, így Péceli Gábor rektort is megkérdeztük a terület aktualitásairól.

Péceli Gábor, a BME rektora bizonyos tekintetben irigyli a vidéki intézményeket

A közeljövőt érintő 2013-as újdonságok közé a szombathelyi mérnökképzés beindítása is feliratkozott; érdeklődve figyeljük a fejleményeket.

A felsőoktatás középpontjában mégis leginkább a hallgatók, a jövő mérnökei, fejlesztői, innovátorai állnak - igyekeztünk minél több érdekes kezdeményezést, személyt, csapatot bemutatni.

Saját fejlesztésű alternatív hajtású járművek rajtolnak az MVM Energia Futamon

2014 első hónapjában pedig ott leszünk azon a járműipari tudományos csúcstalálkozón, amelyen a közelmúlt eredményeinek megosztása mellett a jövőbe tekintenek a szakterület kutatói.

Tartson velünk jövőre is, kísérje figyelemmel az Autopro szakportálon a magyar járműipart érintő sokszínű felsőoktatási aktivitást!

Kiemelt Partnereink