Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Wilfried Gepp: a hidrogénben hisz az OMV
Az OMV Hungária hangsúlyosan jelen van a hazai üzemanyag-piacon. Az osztrák vállalat eredményeiről, terveiről Wilfried Gepp vezérigazgatót kérdeztük.
- Egymásnak ellentmondó hírek vannak arról, hogy kevesebbet vagy többet tankoltunk az idén. Az OMV ezt hogy látja? Milyen forgalmat bonyolított le 2008-2013. között? Mekkora a magyar kúthálózat?
- Üzemanyagokra vonatkozó forgalmi adatokat a Magyar Ásványolaj Szövetség közöl, amelynek az OMV Hungária is a tagja. Ugyanakkor elmondható, hogy 2013-ban pozitív jelenségek is tapasztalhatók voltak, így például nőtt a prémium üzemanyagok aránya az értékesítésen belül. Ahhoz, hogy ezt trendnek nevezhessük, több időnek kell eltelnie. A magyarországi töltőállomás-hálózat jelenleg 159 OMV és 10 Avanti töltőállomásból áll.
Wilfried Gepp |
- Hogyan értékeli az OMV helyzetét a világpiacon, Európában és Magyarországon 2013-ban? Mit várnak 2014-től?
- 42,65 milliárd euró csoportszintű árbevételével és 29 000 fős létszámával (2012. évi adatok) az OMV Ausztria legnagyobb tőzsdén jegyzett ipari vállalata. A 2011-ben bejelentett stratégia a társaság portfóliójának tisztítását célozza meg. Ez magába foglalja azt is, hogy a hangsúly a downstreamről az upstreamre helyeződik át. A finomítás és kereskedelem a jövőben is fontos üzletág marad az OMV számára, de a súlya csökken az OMV portfólióján belül, és a piaci környezet kihívásaihoz fog igazodni. Az OMV Hungária részesedése - a 2012-es adatok alapján - 11 százalékos a magyar üzemanyag-kiskereskedelmi piacon.
- Milyen beszállítói kapcsolata van az OMV-nek a járműiparral? A magyarországi járműgyártók (Audi, Mercedes, Suzuki, Opel) közül kinek és mit szállít az OMV? Vannak közös kutatás-fejlesztési projektjeik?
- A jövő üzemanyagainak kifejlesztése érdekében több európai vezető autógyártóval működik együtt az OMV-csoport. Ezeknek a közös kutatásoknak és fejlesztési projekteknek a részleteiről azonban – az üzleti titkok védelméről szóló megállapodások miatt – nem nyilatkozhat az OMV.
- Ha a Mol esetleg mégis harmadik félnek kínálja fel az INA-t, ajánlatot tesz az OMV is?
- Az OMV Hungáriának nem áll módjában kommentálni ezt a témakört.
- Honnan származik a hazánkban forgalmazott üzemanyag? Mi az útja, amíg a nyersanyagból az autókba kerül?
- Az OMV valamennyi üzemanyaga alapüzemanyagból és adalékcsomagból áll. Egyes üzemanyagaink alapüzemanyaga különböző szállítóktól származik, de az adalékcsomag – amely meghatározza az üzemanyag végső minőségét – minden esetben az OMV-től származik. A MaxxMotion Diesel és a MaxxMotion 100 esetében az alapüzemanyagot is az OMV állítja elő.
- A közúti kúthálózat mellett számos nagybani vásárlót szolgál ki az OMV. Vannak köztük nagy autóipari beszállítók? Melyek ezek?
- A partnerekkel való együttműködések részletei üzleti titoknak számítanak.
- Mi az üzemanyagok fejlesztésének fő iránya? Milyen adalékok, milyen biokomponensek jelenhetnek meg a jövőben? Jelenleg miket használ az OMV?
- A bioüzemanyagokkal kapcsolatos legfontosabb trendek – különös tekintettel a második és harmadik generációs bioüzemanyagokra – mellett az OMV folyamatosan figyelemmel kíséri az egyéb technológiai trendeket annak érdekében, hogy felkészüljön a jövő technológiáira. A technológia fejlődésének figyelemmel kísérésére, a vezető prémium kategóriás autógyártókkal való együttműködésre és főleg az OMV-nek az üzemanyag-fejlesztésben szerzett hosszú távú tapasztalatára alapozva azonosítjuk a piaci (a vásárlók által közvetített és a technológiai) igényeket. Ezen igények alapján határozzuk meg termékeink specifikációit és a további fejlesztések irányát.
OMV-tározók Csepelen |
- Mitől más az OMV által forgalmazott üzemanyag? Miben különböznek a versenytársaktól?
- Az OMV nemcsak az üzemanyagaival, hanem a töltőállomásokon nyújtott szolgáltatások komplexitásával is szeretne kiemelkedni a versenytársai közül. Ez a stratégia - amely az OMV valamennyi piacára, így a magyar piacra is érvényes – hosszú ideje meghatározza az OMV töltőállomások működését, és a piac visszaigazolta a stratégia helyességét. Az üzemanyagok tekintetében az OMV szintén teljességet és egyenletesen magas minőséget biztosít: a különböző üzemanyagok lefedik a valós piaci igényeket, és ezen felül az OMV minőségi üzemanyagokat kínál, mind a normál, mind pedig a prémium szegmensben. Az OMV által alkalmazott adalékcsomagok – amelyek meghatározzák az üzemanyagok végső minőségét – minden esetben az OMV-től származnak, és csak az OMV-re jellemzőek.
- Több, mint ötven éve arról beszélnek, hogy véges a világ kőolajtartaléka, hogy csak ötven évre elegendő. De ez az ötven év már eltelt és újra ötven évet mondanak. Mikor fogy el?
- A szénhidrogén-tartalékokra vonatkozó előrejelzések igen gyakoriak, de általában tisztán spekulációnak bizonyulnak. A napjainkban is zajló technológiai innováció miatt igen kétségesek a tartalékok kimerülésére vonatkozó „pontos” adatok.
- Sokan az olajlobbit vádolják azzal, hogy gátat vetnek az elektromos autózás elterjedésének. Az OMV mit tesz a környezet védelméért?
- A hidrogénnel és üzemanyagcellával működő alternatív meghajtású autók az OMV egyik kutatási területét jelentik. Ez egy irány a fenntarthatóság és a zéró kibocsátású mobilitás felé. Az OMV a partnereivel egy olyan projekten dolgozik, amely a hidrogén-töltőállomásokkal, a hidrogén szállításával és tárolásával, valamint az üzemanyagcellával működő autók újratöltésével kapcsolatban gyűjt értékes tapasztalatokat. Az OMV 2012 októberében megnyitotta az első nyilvános hidrogén-töltőállomását Bécsben.