Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb Stadler szerelvényekkel újít be a MÁV-Start
A kormányhatározatnak megfelelően a MÁV-Start lehívta a négy darabos opciót a Stadler Rail Valenciával kötött tram-train járműbeszerzési szerződés alapján. A négy szerelvény összesen mintegy 9,2 milliárd forintba kerül.
Felidézik, hogy a MÁV-Start és a Stadler Rail Valencia 2017 májusában írta alá a tram-train szerződést nyolc, plusz opcionálisan négy darab jármű beszerzéséről. Ezek lesznek Magyarország első vasút-villamosai, azaz tram-train járművei, amelyek Szegedet és Hódmezővásárhelyt kötik össze a szükséges városi villamos-pályahálózat kiépítése, illetve a meglévő vasúti vonalszakasz felújítása után.
A közleményben hangsúlyozzák, a további négy tram-train jármű beszerzésének célja a közösségi közlekedés színvonalának fejlesztése Szeged és Hódmezővásárhely belvárosai között, ezzel versenyképes közlekedési módot teremtenek a gépjárművekkel szemben. További fontos szempont volt az opció lehívásához, hogy a tervezett kötelező karbantartások, vagy például balesetek miatti javítások idejére is megfelelő mennyiségben álljanak majd rendelkezésre járművek.
A tervek szerint a nyolc darabos megrendelésből az első jármű az idén ősszel érkezik, a mintegy egy éves futópróbát és engedélyeztetési eljárást követően várhatóan 2021 őszétől állhat forgalomba mind a nyolc. A most megrendelt négy szerelvény pedig 2022 nyarán állhat forgalomba a tervezett ütemezés alapján - tájékoztatott a MÁV.