Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új vasúti kocsikkal FLIRT-öl a MÁV
Forgalomba állt a Déli pályaudvar és Győr között a tavaly nyáron megrendelt tizenöt darabos FLIRT- flotta első két szerelvénye.
A tizenöt új járműből hat a Budapest-Tatabánya-Oroszlány és a Budapest-Tatabánya-Győr, kilenc pedig a Budapest-Székesfehérvár-Veszprém és Budapest-Füzesabony-Eger vonalon szállítja majd az utasokat. Az új szerelvényekkel 110-re nőtt a korszerű motorvonat-állomány, amely év végére 123-ra bővül.
A motorvonatok fékberendezése segítségével a felvett energia 25-30 százalékát visszatáplálja a hálózatba, így a járművek 2007. óta összesen mintegy százmillió megtett kilométer alatt több tízmilliárd forint értékű villamos energiát is megtakaríthattak a vasúttársaságnak.
A tizenöt FLIRT elővárosi villamos motorvonat szállításáról tavaly júliusban írt alá szerződést a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az egyenként 5,788 millió euróba kerülő járművek beszerzését az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program forrásaiból, 85 százalékban EU-támogatásból fedezi a vasúttársaság.
Az akadálymentesített járműveken 211 ülőhely van, végsebességük óránként 160 kilométer.