Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Továbbra is óriási a bizonytalanság az autószalonok körül
Nemcsak a termelést és az értékesítést sújtotta a koronavírus a járműiparban. Egymás után halasztották el vagy mondták le az autóipari szalonokat és rendezvényeket. Ugyan a szervezők mindent megpróbáltak, hogy valamilyen formában megszervezzék az eseményeket, azonban a látogatók számának növelése és az ipar népszerűsítése nem érte el a várt eredményeket.
A szerencsés rendezvények egyike, melyet a vírus kevésbé érintett, a szeptember 26-án elkezdődött Pekingi Autószalon, mely egészen október 5-ig tart. A szervezők bejelentése szerint számos járványmegelőzési- és védelmi intézkedést hoztak a kiállítás helyszínén, így biztonságos körülmények között tartják meg a showt. Azonban nem minden kiállítást tudtak megszervezni idén.
Mivel Európában elkezdődött a járvány második hulláma, más országokban pedig még csak most tetőzik a vírus első felvonása, még a rendezvények jövő évi kilátásai is meglehetősen bizonytalan lábakon állnak. Még ha néhány szalon engedélyt is kap, meglehetősen különbözőek lesznek a megszokotthoz képest – a vakcina megjelenéséig biztosan számítani lehet a kötelező távolságtartásra, a létszámkorlátozásra, valamint egyéb korlátozó intézkedésekre.
A dátumváltozásokról
Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonra (NAIAS) – amelyet gyakran Detroit Motor Show-ként is emlegetnek – most 2021 szeptemberében kerül sor. Az eseményt már korábban „újragondolták”, az új szalon idén debütált volna – a megszokott januári dátum helyett júniusra tolták el, emellett számos beltéri és kültéri programot kínáltak a szervezők, fesztivál-hangulatot ígérve a látogatóknak.
A szalon jövő évre történő halasztását követően nemrég bejelentették, hogy június helyett a rendezvényt minden szeptemberben tartják majd meg. Rod Alberts, a NAIAS ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az őszi hónap kiváló időpont az új termékek bemutatásához, főleg a koronavírus miatt zsúfolt tavaszi hónapokhoz képest. A szakértő hozzátette, hogy a kiállítások időpontjának szétszórása minden résztvevő számára kedvez, hiszen így a vállalatok minden kiállításon a lehető legtöbbet tudják kihozni magukból.
Genfi Autószalon: hibrid kiállítást még szervezhetnek
A bizonytalan helyzet a Genfi Autószalont sem kíméli, melyet idén törölni kellett a bevezetett járványügyi korlátozások miatt. A halasztást követően a szervezők úgy nyilatkoztak, hogy jövő évben sem tartanák meg a rendezvényt, ugyanis a járvány miatt nagyon kevesen mennének el. Ezután pedig a kiállítás szervezési jogát eladták a Palexpo-nak, – annak a kiállítási központnak, ahol a rendezvényt eddig tartották – melynek tulajdonosai megerősítették, hogy legközelebb 2022-ben tarthatják meg az autószalont.
Különböző hírek ugyan felröppentek, hogy az új tulajdonosok hibrid autóshowt rendeznének jövő márciusban, melyen kizárólag a sajtó munkatársai vehetnének részt – a tulajdonosok azonban nem reagáltak egyelőre.
Bizonytalan a jövő más szalonok számára is
Az IAA számára – mely megszokott frankfurti helyszínéről Münchenbe költözik – szintén kritikus lehet a jövő évi esemény. A szervezők szerint számos kültéri és beltéri programot terveztek a látogatók számára, emellett bíznak abban, hogy a szeptemberi dátumot már kevésbé befolyásolja a vírus.
Egy további esemény, mely a korábban felsorolt rendezvényekhez hasonlóan megváltoztatta dátumát, az Automechanika kiállítás Frankfurtban – melyet a tervek szerint jövő szeptembertől kétévente rendeznek meg. A pandémiát követő gazdasági visszaesés következtében azonban még várat magára, hogy az autógyártók hogyan reagálnak a nagy eseményeken való részvételre – olvasható az Autovista Group oldalon.