Szolgáltatók Tízből nyolc mérnököt az állásinterjún riasztanak el a vállalatok

Tízből nyolc mérnököt az állásinterjún riasztanak el a vállalatok

Hays | 2018.02.21 08:30

Tízből nyolc mérnököt az állásinterjún riasztanak el a vállalatok

Mára mindenki számára ismert a tény, hogy a műszaki munkaerőpiacon komoly verseny folyik a legjobb szakemberekért. Ahogy a versengés egyre erősebbé válik, a vállalatoknak folyamatosan innovatív megoldásokkal kell előrukkolniuk, hogy biztosítani tudják a vállalatuk stabil működéséhez elengedhetetlen, kiváló szakemberek jelenlétét.

Hirdetés

A versenyben a vállalatok helytállásának biztosítása egyik eszköze az Employer Branding. A Marketing és a HR metszéspontjában található terület a bizalom építésén alapszik és ezáltal segít megőrizni a vállalatok lendületét és pozícióját ebben a versengő környezetben. Ez a bizalom azonban személyes jellegű, ezáltal személyes tapasztalatokra kell épülnie. Ezért fókuszál a Hays a Smart Recruitment Workshopjában a “jelölt élmény” új koncepciójára.

A Hays felméréséből kiderül, hogy tízből nyolc szakember számára egy kifejezetten rossz kiválasztási élmény elég ok arra, hogy soha többé ne indítson pályázatot az adott vállalathoz. Ugyanakkor az is kiderül hogy azok a vállalatok amelyek rugalmas, dinamikus, valamint a szakemberek igényeire szabott kiválasztási folyamatot üzemeltetnek, még sikertelen pályázat esetén is pozitív megítélésnek örvendenek a jelöltek körében. Ennek az oka, hogy egy fent leírt kiválasztási folyamat professzionalizmust sugároz a jelöltek felé, valamint a jelöltbarát kiválasztás valóban hiteles képet ad a vállalat „people first” prioritásairól.

A vállalatokkal kapcsolatban a szakemberek a bizalom építésére legalkalmasabb élményeiket a kiválasztási folyamat során szerzik meg. Ezért hozta létre a Hays új szolgáltatását a Smart Recruitment Workshopot, hogy partnereik képesek legyenek kihasználni a lehetőséget hogy a kiválasztási folyamataikon keresztül építsék vállalatuk jó hírnevét. A Hays “tempó” és a “jelölt élmény” fogalmakkal írja le milyen gyors és rugalmas, illetve mennyire szakemberbarát a vállalatok felvételi folyamata.

A Hays toborzási folyamatokkal kapcsolatos megbízásai adatainak részletes elemzése által, képes beazonosítani az egyes folyamatok erős és gyenge pontjait, majd képes arra, hogy támogassa partnereit a folyamatok felgyorsításában valamint az elemeik rugalmasságának növelésében.

A Hays több száz szakemberrel folytatott konzultációjának köszönhetően mély ismereteket szerzett a jelöltek tapasztalatairól, élményeiről és elvárásairól. Ennek köszönhetően meghatároztak olyan legjobb eljárásokat, amelyek lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy olyan kiválasztási rendszert üzemeltessenek, mely egyszerre a szakemberek igényeire van szabva, és ugyanakkor a rendszert üzemeltető szakmai vezetők és HR szakemberek számára is jól működik.

A Hays Smart recruitment workshop iparágspecifikus piaci információk, trendek és az említett best practices megosztásán keresztül felkészíti a vállalatok szakmai vezetőit és HR szakembereit, hogy tudatosan alkalmazzák az employer branding eszköztárát, ezáltal kiemelkedően pozitív benyomást tegyenek a hozzájuk pályázó szakemberekre.

A Hays a világ egyik vezető, szakember-toborzással és egyéb HR-szolgáltatásokkal foglalkozó vállalata. Műszaki területen szeretne elhelyezkedni, vagy vállalata számára toborozni? Forduljon a Hayshez! Bővebb információkért és aktuális állásajánlataikért látogasson el a www.hays.hu oldalra, vagy keresse tanácsadóikat az [email protected] címen!

Kiemelt Partnereink