Szolgáltatók Szenvedélyük a mobilitás

Szenvedélyük a mobilitás

Pörge Béla | 2023.11.09 07:18

Szenvedélyük a mobilitás

Fotó: Business Lease

Teljesen biztosra általában nem lehet menni használt autó vásárlásakor, tökéletes használt autót találni nehéz – azonban a Business Lease Hungary Kft. Cars & Care divíziója a transzparens előéletnek és a szakértői gondoskodásnak hála erre rácáfol. Keszthelyi Gábor, a Cars & Care üzletágvezetője osztotta meg tapasztalatait az autopro.hu-val.

Hirdetés

- Mióta van jelen a magyar lízingpiacon a Business Lease?

- A Business Lease Hungary Kft. a több mint 25 éves múlttal és szakértelemmel rendelkező holland Business Lease leányvállalata. A cégcsoport több európai országban van jelen, úgymint Hollandia, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Románia, Magyarország, ahol az operatív lízingben futó gépkocsik száma közel 45 ezer darab.

A Business Lease Hungary Kft. magyarországi székhelyű nemzetközi és hazai cégek számára kínál teljes körű operatív lízing finanszírozási konstrukciót, valamint teljes körű flottakezelési szolgáltatást. A vállalat márkafüggetlen, beszállítói és szervizpartner-hálózata kiemelt színvonalon biztosítja ügyfelei részére szolgáltatásait. Magyarországon 2006 óta van jelen a cég, folyamatosan bővülő ügyfélkörrel, valamint autóflottával.

- Mennyi autóból áll a magyar flotta?

- Nagyságrendileg ötezer autónk van, és ezzel a flottával a magyar lízingpiacon a legnagyobbak között vagyunk, komoly szereplőnek számítunk.

- Mit fed le a cégen belül a Cars & Care?

- A használtgépkocsi-értékesítési részlegünk – vagy a mi terminológiánk szerint a Remarketing divíziónk – 2022 eleje óta a Cars & Care névvel van jelen a használtautó-piacon. Az új vállalati név segítségével kiegészítjük és egységesítjük a Business Lease prémium szolgáltatásait.

Ennek legfőbb eredménye az ügyfélközpontú szolgáltatás – ez az, ami megkülönböztet minket a versenytársaktól. Olyan közös célok és szabályok mentén működünk, amelyek még színvonalasabb szolgáltatást, hatékonyabb folyamatot és jobb ügyfélélményt biztosítanak a partnereink számára.

A gondoskodás tesz egyedivé minket egy olyan világban, amely a haszonra összpontosít. Törődünk az ügyfeleinkkel, szolgáltatásainkkal és a munkánkkal. A szakértelmünk pedig kiemelkedővé tesz minket. Kollégáimnak szenvedélye a mobilitás, az autók világa, melynek segítségével megoldást biztosítanak az ügyfeleink részére, és szinte az utolsó csavarig, teljes részletességgel be tudják mutatni a flottánkban található autókat.

- Milyen autókat forgalmaz a divízió?

- A Cars & Care használtgépkocsi-értékesítési telephelyén kizárólag azok az autók kerülnek a kínálatba, amelyek teljes élettartamuk alatt a Business Lease flottakezelésében álltak. A korábbi flottakezelésből „kifutott” autók életkora – a futamidő átlagos tartamából adódóan – általában három-öt év lesz, bár a Covid miatt most kicsit árnyaltabb a kép. Az ismert okok – elsősorban az újautó-piacon történő megtorpanás – miatt alkalmazkodtunk ügyfeleink igényeihez és hosszabbítottuk a meglévő szerződéseiket igény szerint.

Kínálatunkban egyaránt megtalálhatóak a kombik, szedánok, SUV-ok, egyterűek, kishaszongépjárművek és kisbuszok, míg az üzemanyag tekintetében is teljes körű a spektrum: elektromos, hibrid, plug-in hibrid, benzines és dízelautókat egyaránt forgalmazunk. Természetesen a céges autókra jellemző elvárások miatt a dízel kombik teszik ki a flotta oroszlánrészét. Itt válogathat minőségi használt céges autóink közül.

- Mit jelent a gyakorlatban a cég által képviselt kiemelt gondoskodás és átlátható előélet?

- A járművek a kereskedésbe kerülés előtt teljes körű átvizsgáláson esnek át, és az esetleges esztétikai hibákat is kijavítjuk, ami azt jelenti, hogy ügyfeleinknek a vásárlást követően nem lesz feladatuk az autóval. Minden használt autónkkal kapcsolatban garantáljuk a következőket:

  • a Business Lease az első tulajdonos,
  • megbízható adatok a kilométer-számlálón,
  • teljes transzparencia: kiváló szakemberek szervizelték és karbantartották a gépkocsijainkat, teljes műszaki és teljes javítási dokumentációval tudjuk mindezt alátámasztani.

A használt céges kocsik állapotát leadásakor a Macadam járműminősítő intézet szakemberei auditálják. Flottakezelő cégünknél minden lízingből visszavett céges autó műszaki állapota, szervizszintje, előélete megismerhető a hitelesített auditjegyzőkönyvből. A futamidő során az autók ellenőrzése folyamatos rendszerességgel történik, a szükséges szervizeket és karbantartásokat márkaszervizekben vagy szerződött, minősített partnereknél végezzük.

Keszthelyi Gábor, a Cars & Care üzletágvezetője

Keszthelyi Gábor, a Cars & Care üzletágvezetője | Fotó: Business Lease

Ez érvényes abban az esetben is, ha a gépkocsi a vásárlás időpontjában éri el a kötelező/garanciális szervizperiódust: ezt a gépkocsi átadása előtt elvégezzük, így az ügyfeleinknek a vásárlást követően nem lesz feladatuk az autóval.

Ami unikumnak számít a piacon, hogy mi minden autóra két év teljes körű, kiegészítő garanciát vállalunk. A gépjárművásárlás egy személy vagy család, de akár egy cég életében is fontos pénzügyi döntés. Az autó megvételekor nemcsak a kezdeti beruházási költségeket kell figyelembe venni, hanem az esetleges jövőbeni javítási ráfordításokat is. Így ez a kiterjesztett garancia védelmet nyújt a gépjármű váratlan meghibásodásakor fellépő lehetséges kiadásokra.

- Milyen forgalmat bonyolít le a Cars & Care?

- Jelenleg nagyon hektikus az ügyfélforgalom és ezzel együtt az értékesítés is. Az egyik héten huszonöt autót adunk el, a másikban hetet, majd megint húsz körül. Ennek az okait nagyon nehéz lekövetni, és így nehéz tervezni is.

Régiós tendenciákról nehéz beszélni, nem mozog együtt a használtautó-piac. Sőt, akár más-más folyamatok figyelhetők meg az ország különböző részeiben, főleg Budapest és vidék összehasonlításban. Ami viszont tény, hogy Magyarországon a visszaesés mértéke – noha nem jelentősen, de – magasabb, viszont a többi említett országban is csökkenés volt tapasztalható.

- Az itt vásárló ügyfelek milyen árakkal találkoznak? Mennyire jellemző a használtautó-piacon gyakori rugalmasság az árakban?

- Az autóink átlagosan 6-7 millió forintba kerülnek, de nyilván nagy a szórás – van autónk 3 millió forintért, és van 22,5 millióért is. Hogy kinek mi a reális, és mit tekint piaci árnak, az sokkal szubjektívebb, mint azt elsőre gondolnánk. Legyen az autónk bármilyen állapotban, vannak olyanok, akik rögtön az alkuval kezdik, még a telefonban, mert vagy ez a stílusuk, vagy egyszerűen csak szűkebb a pénzügyi keret, mint amennyiért hirdetjük az autót. Személyes véleményem, hogy alkudni akkor kell, ha már megnéztünk egy autót, mert akkor van mire. Előtte felesleges képek vagy pár kérdés-válasz alapján elkezdeni lenyomni az árat. Kollégáim minden esetben személyes találkozót egyeztetnek az ügyfelekkel. A szemrevételezést követően pedig próbakörre mennek el. Ha a vásárlónak elnyerte a tetszését az autó, akkor jöhet a megállapodás a gépkocsi vételáráról, amiben minden esetben közös nevezőre jutunk az ügyfeleinkkel.

- Mennyire bíznak meg a vásárlók a céges autókban?

- A cégeket szerződések kötik az autóhasználat során, vagyis kisarkítva a helyzetet, ára van annak, ha valaki az autóját nem rendeltetésszerűen használják. Nem jellemző azonban a céges autók mostoha használata, ráadásul az autókat, ahogy korábban említettem, külső szereplő által vizsgáljuk át, ha szükséges javíttatjuk, így az ügyfeleink kiváló állapotú, ismert előéletű autók közül válogathatnak. Ezeket az autókat nyugodt szívvel tudjuk ajánlani. Másrészt egyébként sem lenne értelme a bizalmatlanságnak, ma Magyarországon elsősorban a cégek vásárolnak új autót, magánszemélyek csak ritkán, így értelemszerűen a használtautó-kínálatban a legtöbb jármű rendelkezik flottás előélettel.

- Hogyan alakul idén a használtautó-piac? Mire számíthatunk a következő hónapokban?

- Egy nagyon lassú élénkülés várható a használtautó-importban. Idén augusztusban a DataHouse adatai szerint 8977 import használt személyautó kapott hazai rendszámot. Ez az érték hat százalékkal haladja meg a júliusi értéket, de továbbra is jelentősen elmarad az előző évek havi 10-11 ezres behozatali átlagától. Az autópiacokon a reálbércsökkenés miatt kialakult egy átmeneti keresleti visszaesés, ami várhatóan csak az év vége környékén enyhül majd.

- Az árak tekintetében milyen trendre számít?

- A használtpiacon még mindig vannak olyan készletek, amelyek 400-420-as euróárfolyam mellett kerültek felvásárlásra külföldről. Jelenleg tapasztalható egy moderáltabb árcsökkenés a használtautó-piacon is, de a gépkocsik ára már soha nem lesz azon a szinten, mint 2019-ben vagy előtte.

Az új autók esetében a listaárak csökkenését nem látjuk, viszont ismét megjelentek a kedvezmények igen nagy számban az elmúlt hónapokban. Arra számítok, hogy ez a fajta szándék, hogy a készleteket kiáruljuk, segíteni fogja, hogy új autók jöjjenek be, és egy átgondoltabb, racionálisabb készletpolitikát fognak az importőrök és a kereskedések is folytatni.

Ez nem tartós, inkább egy átmeneti helyzet, ahol a készletek leépítése a cél, és ehhez a támogatott lízing is kényszerűségből van jelen. A listaárak valószínűleg nem fognak csökkenni, megtorpannak, de biztosan nem fognak lejjebb menni. Használt autónál az elmúlt hónapokban némi csökkenés volt érezhető, 10-20 százalék körüli, de még sajnos mindig jóval magasabbak az árak, mint 2020 környékén voltak.

- A beszélgetés elején említette, hogy elektrifikált autókat is találni a Cars & Care flottájában. Mennyire népszerűek az elektromos hajtások? Miben más az e-autók jelenléte a használtautó-piacon?

- Nagyon érdekes ennek az új technológiának a térhódítása az autópiacon, ám sok ellentmondással kell megküzdeni ezzel kapcsolatban. Folyamatos növekedés tapasztalható az elektromosautó-eladások esetében, százalékos arányban nagyjából hasonló ahhoz, ami az újautó-piacon tapasztalható, azaz valahol 15-20 százalék között mozog.

Ami nagyon érdekes, hogy elvből vagy a technológia iránti elkötelezettségből, környezetvédelmi szempontokból egy-két kivételtől eltekintve senki sem választott villanyautót. Minden váltás mögött nagyjából azonosak voltak a feltételek a magánpiacon: marad az elektromos autó mellett egy belső égésű motorral rendelkező autó, a vevő otthon tudja tölteni a gépkocsi akkumulátorát, és azt is lehetőleg napelemről. A harmadik feltétel, hogy érezhetően kell csökkennie a mobilitás költségeinek, amihez kapcsolódik az ingyenparkolás és az olcsó árammal való töltés. A negyedik feltétel: anyagi helyzetét tekintve minimum felső középosztálybeli körülmények között él, aki elektromos autóra tud váltani.

Az elektromobilitás kedvelőinek alapvetően jó hír, hogy részben a technológiai fejlődésnek, részben a lítiumár csökkenő tendenciájának köszönhetően az elektromos autók árának mérséklődése várható. A fő kérdés már csak az, hogy az előző években jóval drágábban megvett elektromos autók nagymértékű értékcsökkenése mekkora rést fog ütni a gyártók könyveiben, mert az agresszív árazás csak magas maradványértékkel voltak megoldhatóak, és így mindkét oldalon hatalmas veszteségekkel kell szembenézni.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink