Szolgáltatók Öt sikersztori az autóipari elektrifikáció világából

Öt sikersztori az autóipari elektrifikáció világából

autopro.hu/Sz.K. | 2019.08.12 14:11

Öt sikersztori az autóipari elektrifikáció világából

Egyértelmű, hogy az elektrifikáció meg fogja változtatni az autóipar jövőjét. Mint mindenki, így az Egyesült Királyság autógyártói is azon dolgoznak, hogy bebiztosítsák, élvonalban maradnak a globális autóiparban. Mindenesetre az alábbi öt elektromos fejlesztési sikersztori alátámasztja, jó úton vannak ehhez.

Hirdetés

Az Egyesült Királyság autóipari gyártói nagy presztízst harcoltak ki maguknak, és ez a státusz főként a szektor magas gazdasági értékében látszik meg. Az Egyesült Királyság autóiparának forgótőkéje tavaly 82 milliárd fontot (29 ezer milliárd forintot) tett ki, továbbá termelékenysége is 208%-kal nőtt meg.

Rengeteg akadály van azonban az előtt, hogy az ipar zökkenőmentesen át tudjon állni az elektromobilitásra. Ilyenek például a bebetonozódott beszállítói láncok megváltoztatása, a megfelelő akkumulátorgyárak biztosítása, úgy, hogy közben mindez természetesen jövedelmező is legyen. De a legújabb autóipari sikerek azt mutatják, az Egyesült Királyságban is születhet előremutató fejlesztés.

Félmilliárd font a JLR-nek

Az autóipari vezetők közelmúltbeli kerekasztal-megbeszélésén a brit miniszterelnök megerősítette, hogy a Jaguar Land Rover 500 millió fontos (177 milliárd forintos) kölcsönt kap a kormánytól, mintegy támogatásként az elektromos járművek tervezéséhez és gyártásához.

Az olyan vállalatok vezetői, mint az Aston Martin, a McLaren és a Toyota is megbeszéléseket folytattak a miniszterelnökkel, hogy hosszú távon ösztönzi őket a kormány a töltőinfrastruktúra kiépítésében, hogy megfeleljenek az elektromos autók iránti keresletnek.

A károsanyag-kibocsátás úttörői

Az Advanced Propulsion Centre (APC – Korszerű Meghajtások központja), az Egyesült Királyság és a brit autóipar által alapított vegyesvállalat 33 millió fontot (11,7 milliárd forintot) kapott, hogy előmozdítsa a brit ipart a zéró-kibocsátás irányába.

A támogatás innovatív elektromos hajtással kapcsolatos projektekre költhető, kezdve a nagyteljesítményű akkumulátoroktól a hidrogén-hajtásos motorokon át a jövőbeli beszállítói láncok megalapításáig.

A Commitee of Climate Changing (Klímaváltozási Bizottság – CCC) 2050-es emissziós céljai azt mutatják, hogy az alacsony károsanyag-kibocsátású autók technológiája kulcsfontosságú az Egyesült Királyság autóiparának jövőbeli sikeressége szempontjából.

– Lehet, hogy soknak tűnik ez a határidő, de az átlag brit állampolgár tízévente cseréli le autóját, ami azt jelenti, hogy már csak 2-3 ciklusunk van, mielőtt egy kereskedelemben is be kell mutatnunk egy fenntartható megoldást – mondta Gareth Deakin, az APC projektvezetője a The Manufacturer magazinnak.

Hiperautó-őrület

Az első teljesen elektromos brit hiperautó a Lotustól érkezik, és a héten debütál Londonban. Az Evija modell gyártása 130 darabra lesz korlátozva. Ez a gyártó első hiperautója, és egyben az első elektromos hajtású járműve is.

– A Lotus Evija semelyik autóhoz nem hasonlítható – mondta Phil Popham, a vállalat vezérigazgatója. – Újjáépítjük márkánkat a sportkocsi rajongók szívében és elméjében, szerte a világon. További modelljeink számára ez fogja kitaposni az ösvényt.

Akkumulátorgyártás

Az ország legnagyobb autógyártója, a JLR gigagyárat akar építeni, hogy ezzel biztosítsa az autóipar jövőbeli sikerességét.

– Az autóipart szétszakítja az elektrifikáció, és ha nem reagál rá, összeomlik – mutatott rá Stephen Gifford, a Faraday Institution gazdasági és piacelemző feje. – Ez hatalmas lehetőség, ugyanakkor hatalmas kockázat is. Megvan bennünk a lehetőség, hogy vezetőkké váljunk, de ahhoz most kell cselekednünk.

A Faraday Institution szerint a megfelelő stratégiával az Egyesült Királyság világvezető lenne az akkumulátorok és elektromos autók gyártásában.

Partnerségi kapcsolatok

A legújabb autóipari taktikai szövetség a BMW és a JLR között fonódik szorosabbra. A két óriás megosztja elektrifikációval kapcsolatos szakértelmét, hogy így fejleszthessék ki a jövő autóit.

– Már a BMW-vel folytatott tárgyalások alatt is tiszta volt, hogy mindkét vállalat elő akarja segíteni az elektromos autókra történő átállást, így egy kölcsönösen előnyös együttműködés jöhet létre – mondta Nick Rogers, a JLR műszaki igazgatója.

A vállalatok elmondták, hogy „ugyanazt a stratégiai látomást osztják a környezetbarát, jövőorientált, elektromos hajtással kapcsolatos technológiákról.”

Kiemelt Partnereink