Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Öt sikersztori az autóipari elektrifikáció világából
Egyértelmű, hogy az elektrifikáció meg fogja változtatni az autóipar jövőjét. Mint mindenki, így az Egyesült Királyság autógyártói is azon dolgoznak, hogy bebiztosítsák, élvonalban maradnak a globális autóiparban. Mindenesetre az alábbi öt elektromos fejlesztési sikersztori alátámasztja, jó úton vannak ehhez.
Az Egyesült Királyság autóipari gyártói nagy presztízst harcoltak ki maguknak, és ez a státusz főként a szektor magas gazdasági értékében látszik meg. Az Egyesült Királyság autóiparának forgótőkéje tavaly 82 milliárd fontot (29 ezer milliárd forintot) tett ki, továbbá termelékenysége is 208%-kal nőtt meg.
Rengeteg akadály van azonban az előtt, hogy az ipar zökkenőmentesen át tudjon állni az elektromobilitásra. Ilyenek például a bebetonozódott beszállítói láncok megváltoztatása, a megfelelő akkumulátorgyárak biztosítása, úgy, hogy közben mindez természetesen jövedelmező is legyen. De a legújabb autóipari sikerek azt mutatják, az Egyesült Királyságban is születhet előremutató fejlesztés.
Félmilliárd font a JLR-nek
Az autóipari vezetők közelmúltbeli kerekasztal-megbeszélésén a brit miniszterelnök megerősítette, hogy a Jaguar Land Rover 500 millió fontos (177 milliárd forintos) kölcsönt kap a kormánytól, mintegy támogatásként az elektromos járművek tervezéséhez és gyártásához.
Az olyan vállalatok vezetői, mint az Aston Martin, a McLaren és a Toyota is megbeszéléseket folytattak a miniszterelnökkel, hogy hosszú távon ösztönzi őket a kormány a töltőinfrastruktúra kiépítésében, hogy megfeleljenek az elektromos autók iránti keresletnek.
A károsanyag-kibocsátás úttörői
Az Advanced Propulsion Centre (APC – Korszerű Meghajtások központja), az Egyesült Királyság és a brit autóipar által alapított vegyesvállalat 33 millió fontot (11,7 milliárd forintot) kapott, hogy előmozdítsa a brit ipart a zéró-kibocsátás irányába.
A támogatás innovatív elektromos hajtással kapcsolatos projektekre költhető, kezdve a nagyteljesítményű akkumulátoroktól a hidrogén-hajtásos motorokon át a jövőbeli beszállítói láncok megalapításáig.
A Commitee of Climate Changing (Klímaváltozási Bizottság – CCC) 2050-es emissziós céljai azt mutatják, hogy az alacsony károsanyag-kibocsátású autók technológiája kulcsfontosságú az Egyesült Királyság autóiparának jövőbeli sikeressége szempontjából.
– Lehet, hogy soknak tűnik ez a határidő, de az átlag brit állampolgár tízévente cseréli le autóját, ami azt jelenti, hogy már csak 2-3 ciklusunk van, mielőtt egy kereskedelemben is be kell mutatnunk egy fenntartható megoldást – mondta Gareth Deakin, az APC projektvezetője a The Manufacturer magazinnak.
Hiperautó-őrület
Az első teljesen elektromos brit hiperautó a Lotustól érkezik, és a héten debütál Londonban. Az Evija modell gyártása 130 darabra lesz korlátozva. Ez a gyártó első hiperautója, és egyben az első elektromos hajtású járműve is.
– A Lotus Evija semelyik autóhoz nem hasonlítható – mondta Phil Popham, a vállalat vezérigazgatója. – Újjáépítjük márkánkat a sportkocsi rajongók szívében és elméjében, szerte a világon. További modelljeink számára ez fogja kitaposni az ösvényt.
Akkumulátorgyártás
Az ország legnagyobb autógyártója, a JLR gigagyárat akar építeni, hogy ezzel biztosítsa az autóipar jövőbeli sikerességét.
– Az autóipart szétszakítja az elektrifikáció, és ha nem reagál rá, összeomlik – mutatott rá Stephen Gifford, a Faraday Institution gazdasági és piacelemző feje. – Ez hatalmas lehetőség, ugyanakkor hatalmas kockázat is. Megvan bennünk a lehetőség, hogy vezetőkké váljunk, de ahhoz most kell cselekednünk.
A Faraday Institution szerint a megfelelő stratégiával az Egyesült Királyság világvezető lenne az akkumulátorok és elektromos autók gyártásában.
Partnerségi kapcsolatok
A legújabb autóipari taktikai szövetség a BMW és a JLR között fonódik szorosabbra. A két óriás megosztja elektrifikációval kapcsolatos szakértelmét, hogy így fejleszthessék ki a jövő autóit.
– Már a BMW-vel folytatott tárgyalások alatt is tiszta volt, hogy mindkét vállalat elő akarja segíteni az elektromos autókra történő átállást, így egy kölcsönösen előnyös együttműködés jöhet létre – mondta Nick Rogers, a JLR műszaki igazgatója.
A vállalatok elmondták, hogy „ugyanazt a stratégiai látomást osztják a környezetbarát, jövőorientált, elektromos hajtással kapcsolatos technológiákról.”