Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nyugalom, nem jósol hirtelen forradalmat az ExxonMobil
Megállíthatatlanul érkezik az elektromobilitás, igaz, lassan: az ExxonMobil becslése szerint 2040-ben még a fejlett országokban is belsőégésű motor hajtja majd személykocsik kétharmadát. Az olajipari óriás az energiafelhasználás jövőjéről is szólt.
Sokan sokféleképp igyekeznek megjósolni az elektromos autók jövőjét. Hogy el fognak terjedni, az nem kérdés, ennek sebességét viszont már jóval nehezebb megjósolni. Az ExxonMobil a technológia visszafogottabb terjedésére tippel, hiszen tanulmánya szerint Németországban 2040-ben még a személykocsik kétharmada benzines vagy dízeles lesz. Nagyjából minden ötödik autó lehet teljesen elektromos, 14-15 százalékuk pedig egyéb alternatív hajtással szerelt.
Az ExxonMobil szerint bő húsz év múlva az gazdasági növekedés ellenére és a hatékony felhasználásnak köszönhetően az energiaszükséglet valamelyest csökkenni fog. A fejlett országokban, így Németországban a fő energiaforrás a földgáz lehet, amely a kőolajjal együtt nagyjából 60 százalékát adja majd az energiamixnek.
Olajipari vállalatként az ExxonMobilnak az elektromos autók lassú, de biztos terjedése ellenére sem lehet különösebb félnivalója, hiszen a döntő részben továbbra is dízellel hajtott közúti áruforgalom 2040-ig negyedével bővülhet.
Rossz hír a környezettudatosan gondolkodóknak és zöld szervezeteknek, hogy a vállalat előrejelzése szerint a széndioxid-kibocsátás nem csökken majd a jelenlegi elképzeléseknek megfelelően. Bár az Európai Uniós tervek szerint azt 2040-ig az 1990-es kibocsátás felére kellene leszorítani, a megújuló energiaforrások nem lesznek képesek kiváltani az atomenergiát, a felhasznált földgáz arányának növekedése pedig nem teszi lehetővé az emissziós célok tartását.