Szolgáltatók Németh István: autógyártókkal is tárgyalhatnak tagjaink

Németh István: autógyártókkal is tárgyalhatnak tagjaink

Pardavi Mariann | 2016.11.03 12:30

Németh István: autógyártókkal is tárgyalhatnak tagjaink

A MAJOSZ-tagság egyik nagy előnye, hogy a szervezet időnként olyan programot is szervez, amelynek során egy asztalhoz ülhetnek potenciális partnerek egymással. A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének főtitkára foglalta össze, miért érdemes részt venni a Beszállítói Napon.

Hirdetés

– Az Automotive Hungary kiállítás egyik kiemelt programja volt a Beszállítói Nap. Számszerűsítve hogyan foglalná össze a találkozót?
– Beszállítói oldalról 65-en regisztráltak, míg beszerzőiről 30-an. Előzetesen mintegy 140 tárgyalást ütemeztünk be, ebben nincsenek benne azok a megbeszélések, amik a beszerzők szabad kapacitásának függvényében történtek. Két kelet-közép-európai regionális beszerző érkezett külföldről, a Deere & Co. és Federal Mogul, továbbá a járműgyártói oldalról a Deere & Co, a Volkswagen és a Schwarzmüller. A Beszállítói Napnak évek óta visszatérő résztvevője a Magyar Suzuki és további első körös japán beszállítók, velük ebben az évben a második napon megrendezett Japán Alkatrész- és Anyagbeszerzési Kiállítás keretében találkozhattak a beszállítók.

Németh István

– Mire adnak lehetőséget ezek a villámtárgyalások a résztvevőknek?
– Rövid idő alatt, szervezett keretek között sok új céggel alakíthatnak ki kapcsolatot a résztvevők. Ez beszállítói és beszerzői oldalról egyaránt előnyös, a keresletet és a kínálatot közelebb hozzuk egymáshoz. A beszállítók a valós beszerzési döntéseket hozó megfelelő személyekkel ülhetnek le egyeztetni, a beszerzők pedig előzetesen szűrt, a tárgyalási preferenciáiknak megfelelő potenciális beszállítókkal tárgyalhatnak. A rendezvény minden érdeklődő számára nyitott, a részvétel tagvállalataink számára díjmentes.

– Mikor lesz lehetősége a tagoknak hasonló programra?
– Tavasszal az Ipar Napjai keretében tervezünk hasonló rendezvényt a Német Magyar Kamarával közösen.

– Az Automotive Hungaryn a hazai járműgyártás szereplői vettek részt, a MAJOSZ is tagvállataival közös standdal jelent meg. Milyennek értékeli a kiállítást?
– A rendezvény iránt az érdeklődés nem csökkent, továbbra is elsősorban a szakmai látogatók jelennek meg nagyobb számban, ami előnyös a kiállítóknak. Ebben az évben 9 tagvállalattal együtt állítottunk ki közösségi standon, ami számszerűleg ugyan kevesebb a tavalyinál, de pozitívum, hogy több korábbi társkiállítónk inkább az önálló megjelenés mellett döntött. A szövetség számára ez jó lehetőség, hogy bemutathassa tevékenységét, meglévő kapcsolatait ápolhassa. A rendezvényen közel 50 tagvállalatunk jelent meg kiállítóként, ami számomra azt jelzi, hogy szakmai kapcsolataik szempontjából az Automotive Hungary kiemelt helyen szerepel.

– Az évből több van mögöttünk, mint előttünk. Milyen kulcsszavak mentén foglalná össze 2016-ot?
– Megkerülhetetlen kérdéssé vált a kellő mennyiségű és megfelelő szaktudással rendelkező munkaerő rendelkezésre állása. A duális felsőfokú és középfokú képzés mellett azonnali lépésekre lenne szükség a felnőttképzés területén annak érdekében, hogy az ipar elvárásainak megfelelő munkaerő biztosítását rugalmas átképzéssel is segíteni lehessen. Részben a munkaerőhiány következménye, hogy egyre több kis és közepes vállalkozás is automatizálási megoldásokat keres, amely hosszabb távon hatékonyabb és nagyobb profitabilitású termelést eredményezhet. Tagvállalataink nagyobb részénél árbevétel növekedés volt jellemző az elmúlt évben, meglévő vevőikkel forgalmuk emelkedett.

– Milyen megoldásokat keres ezekre a problémákra a szervezet?
– Továbbra is célunk, hogy minél előnyösebb helyzetbe hozzuk a hazai kkv-kat, és növeljük a globális beszállítói láncokban való beágyazottságukat. Meggyőződésünk, hogy tovább kell erősíteni a hazánkban befektető járműipari gyártók és a helyi szereplők kapcsolatait annak érdekében, hogy ezek a befektetések integrálódjanak a hazai gazdasági folyamatokba, és a nominális teljesítménynövekedésen túl további gazdaságélénkítő hatást fejtsenek ki. Ezt a célt a globális autóipari beszállítók és a kormányzat irányában egyaránt képviseljük és igyekszünk a szabályozói környezet alakítása során ezeket a szempontokat érvényre juttatni. Az NGM-mel konstruktív egyeztetést folytatunk beszállító-fejlesztés területén és az iparfejlesztési stratégia járműipart érintő területein is.

Kiemelt Partnereink