Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem várt szereplő bukkant fel a tehergépkocsi-kartell ügyében
A piacnak okozott többletkiadásokat a német vasút is megérezte: az újabb kártérítési igény miatt jobb, ha még nagyobb céltartalékot képeznek a teherautógyártók.
Nem kerülnek könnyebb helyzetbe az Európai Unió által leleplezett, kartellezéssel vádolt kamiongyártók, hiszen újabb károsult jelezte kártérítésre való igényét. Az ügy új szereplője a Deutsche Bahn, amely DB Schenker leányvállalatán keresztül szenvedte meg a piaci manipulációt.
A Deutsche Bahn vezető jogásza elmondta, érvényesíteni fogják a kártérítésre vonatkozó jogaikat, amivel kiegyenlíthetik a leányvállalatnak okozott károkat. A DB Schenkernél jelenleg is tart a kárbecslés, az összeg nagyságára egyelőre csak a tehergépkocsi-flotta mérete alapján lehet következtetni: vasúti leány ezernél is több kamiont tart fent.
A DB Schenker nem kis társasághoz csatlakozik követelésével, hiszen márciusban több mint kétszáz szállítmányozó cég jelezte, hogy eurómilliókra rúgó kompenzációra számítanak a szabálytalanság miatt.
A Daimler, Iveco, DAF, Volvo és Renault teherautógyártók összefogva 14 éven keresztül tornászták a reálisnál feljebb termékeik eladási árait, mígnem az Európai Bizottság tavaly nyáron rekordösszegű, 2,93 milliárd eurós bírsággal „jutalmazta” a kartellt. Az ügyben szintén érintett MAN a hatóságokkal való együttműködés miatt megúszta a büntetésfizetést, így csak a kártérítési összegből kell kivennie részét. Az ügynek valószínűleg még koránt sincs vége, hiszen a VW-leány Scania ellen jelenleg is eljárás folyik.