Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Minél több környezetkímélő járművet akar az EU, kvótarendszert fontolgatnak
Az Európai Parlament (EP) közlekedési és idegenforgalmi bizottsága (TRAN) kedden elfogadta a tiszta és energiahatékony közúti járművek használatának előmozdításáról szóló jelentését, amelynek célja, hogy ösztönözze a tagállamokat a környezetkímélő, alacsony károsanyag-kibocsátású járművek vásárlására a közbeszerzési eljárások során.
Deli Andor fideszes európai parlamenti (EP-) képviselő közleményében hangsúlyozta, szükséges a városok légszennyezettségének csökkentése és levegőminőségének javítása, ugyanakkor a tagállamoknak nagyobb mozgástérre van szükségük, hogy eldönthessék, milyen technológiát részesítenek előnyben a közbeszerzések során.
Az EP nagyratörő, ugyanakkor megvalósítható célokat kitűz ki, amelyek ugyanakkor figyelembe veszik az egyes országok és régiók különböző fejlettségi szintjét, olyan megoldásokat, melyek minden tagállam számára elfogadhatóak.
– Környezetbarát járműveket szeretnénk az EU útjaira, tényleges javulást akarunk elérni városainkban és falvainkban – fogalmazott a képviselő.
Mint elmondta, az Európai Bizottság elképzelése szerint tagállami kvótákkal ösztönöznék a környezetkímélőbb járművek vásárlását, és ezzel világossá tennék az európai autógyártók és az ipar számára, hogy nagy igény van ilyen járművekre. A képviselő véleménye szerint ugyanakkor fontos lenne megerősíteni a környezetkímélő járművek európai gyártását, mielőtt szigorú kvótákat írnának elő, hiszen a személygépjárművek piaca korlátozott, környezetkímélő nehézgépjármű és busz pedig nagyon kevés létezik, és azok is inkább Európán kívüli gyártóktól származnak - hangsúlyozta.
Tájékoztatása szerint az uniós bizottság javaslata egyoldalúan az elektromos járműveket részesítette előnyben. Mivel az ilyen járművek ára ma többszöröse a hagyományos járművekének, és egy új infrastruktúra kiépítésének szükségességét vonja magával, megvolt a veszélye annak, hogy ez hatalmas pénzügyi többletterhet rójon a tagállami hatóságok és önkormányzatokra. Ez akár a menetjegyárak drágulásához is vezethetett volna – mondta a fideszes politikus.
Sikerült elérni, hogy egy technikailag sokkal semlegesebb egyezség szülessen, mely nemcsak a drága elektromos technológiát preferálja, hanem a tagállamok hatóságaira bízza annak eldöntését, milyen technológiát részesítenek előnyben a közbeszerzések során – tette hozzá a képviselő.