Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyar cég tesztelte először a kínai e-teherautót
Az Európai Unióban a Waberer’s Csoport próbálhatta ki először a kínai BYD autógyártó 19 tonnás elektromos teherautóját. A cégcsoport leányvállalata, a WSZL több mint két hétig használta a járművet a magyar főváros útjain.
A 15 napos próba során a WSZL a BYD teherautó teljesítményének, hatékonyságának és városi környezetben való alkalmazkodóképességének megismerését tűzte ki célul. A napi útvonalak ütemezésénél a hangsúlyt a teherautó hasznos teherbírásának és rakterének maximalizálására helyezték, figyelembe véve a jármű hatótávolságát. Az elektromos teherautó naponta 150 kilométer megtételével 10-12 lerakodást teljesített.
A BYD elektromos teherautójának maximális hatótávja 250 kilométer 9,7 tonnás teherbírással, így versenytársaihoz képest több áru kiszállítását tudja elvégezni egyetlen út során. A hátsó emelővel és a raktér automatizált szintezésével felszerelt teherautó a teszt ideje alatt is bizonyította, hogy ideális megoldást jelenthet kisebb rakományok szállítására.
„Minden márkának megvannak a maga egyedi erősségei, a BYD esetében pedig a hasznos teherbírás az a tulajdonság, ami mindenképpen kiemelendő. A környezetvédelmi előnyökön túl ezek az elektromos teherautók halkabbak is, így csökkentik a zajszennyezést, ami a városi fuvarozás terén rendkívül előnyös” – értékelte a több mint kéthetes tesztet Cser Szilárd, a WSZL ügyvezetője. A BYD elektromos teherautójának próbája jól illeszkedik a Waberer’s Csoport azon törekvésébe, hogy a vállalat csökkentse ökológiai lábnyomát, és továbbra is a fenntartható szállítás úttörő szereplője legyen a piacon. A vállalat ennek érdekében a közelmúltban szerzett be ötven darab könnyített félpótkocsit, a stratégiai céloknak megfelelően pedig 2,5 év alá csökkentette a magyar flottája átlagéletkorát ügyfelei zöldebb kiszolgálása érdekében – áll a társaság közleményében.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!