Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Légiipari babérokra törne Magyarország
Fontos feladatai vannak Magyarországnak a drónközlekedés területén, és ebben a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt.-nek is nagy szerepe lesz – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.
A HungaroControl éves gáláján a miniszter elmondta, az elmúlt időszakban jelentős változásokon ment át a repülőgépipar, ezért is dolgozta ki a kormány az ágazatra vonatkozó stratégiáját. Rámutatott: számos olyan cég települt Magyarországra, amely a repülőgépiparban érdekelt, és ezek jelentősen hozzájárulnak a gazdaság fejlődéséhez.
A fontos beruházások között említette a Lufthansa Technik kapacitásbővítését, a Rolls-Royce elektromos repülőgépének fejlesztését. Sok magyar cég beszállítóként dolgozik, de a repülőgépipari stratégia célja az is, hogy a beszállítók száma bővüljön.
Szabályozzák majd a drónok használatát
Palkovics László kiemelte, hogy folyamatban van a drónok használatát szabályozó jogi környezet kialakítása, a légi közlekedési és repülőgépipari tanács feladata a már meglévő európai szabályozás gyakorlatba ültetése. Magyarországnak azonban olyan környezetet is létre kell hoznia, amely a különböző megoldások hitelesítését támogatja. Ebben szintén fontos szerepe van a HungaroControlnak amellett, hogy lehetővé teszi a biztonságos és szabályos drónozást az ország légterében.
Szepessy Kornél, a légiforgalmi szolgálat vezetője azt emelte ki, hogy 2019-ben 37 milliárdos árbevételt ért el a társaság, 5,5 milliárd forintot költött beruházásokra, és várhatóan 2,5 milliárd forint adózás előtti eredménye lesz.
Kiemelte, hogy a 2019. december 31-ével zárult úgynevezett referenciaperiódusban a korábban meghatározott teljesítményt jelentősen túlszárnyalták. A vállalthoz képest kétszer annyi útvonalirányítási, és 82 százalékkal nagyobb terminálforgalmat kellett kezelniük az irányítóknak.
Nyitókép: Pixabay