Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Komoly teher az e-útdíj, tovább nő a fizetős szakaszok száma
Meghaladta az 53 milliárd forintot az e-útdíj bevétele, a fizetésre kötelezettek többsége a viszonylati jegyeket használja. Jelentős változások jönnek.
Tovább bontják a díjköteles szakaszokat, főleg az ipari parkok környékén – közölte Kibédi-Varga Lajos, az e-útdíj szakmai projektszóvivője a Világgazdasággal. Jelenleg 6513 kilométer hosszú a díjköteles úthálózat, ami 2075 elemi díjköteles szakaszt jelent, ezek száma a fejlesztés eredményeként 2243-ra nő. Az új rendszer várhatóan november végéig állhat fel.
A július elsején indult elektronikus útdíjrendszer keretében eddig a befizetések 63 százaléka volt viszonylati jegyes, a fennmaradó részt járművekbe szerelt fedélzeti egységgel (OBU) teljesítették a fuvarozók – tájékoztatott a szakember.
A lapnak nyilatkozó, 60 járművel rendelkező, tavaly 2,7 milliárd forintos forgalmat elérő cég számára komoly többletterhet jelent az e-útdíj. Míg korábban az éves autópályamatrica 300 ezer forintba került a járműveikre, addig most eszközönként ennek ötszörösével, 1,5 millió forinttal kénytelenek számolni – írja a vg.hu.