Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Később nyílik a Volánok piaca
Egy ideig még nem nyitják meg a huszonnégy egykori Volán-társaság jogutódjaiként megalakult hét regionális közlekedési központ piacát, 2019 decemberéig a jelenlegi szolgáltatók láthatják el a helyközi autóbuszos személyszállítási közszolgáltatási feladatokat, miután szerződéseik három évre szóló meghosszabbításáról döntött a kormány - írta a Világgazdaság a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól kapott tájékoztatásra hivatkozva.
A tárca közlése szerint a hazai és az uniós előírásoknak megfelelően 2019 decemberig a kabinet pályázati úton választja ki a közszolgáltatást a későbbiekben ellátó vállalkozásokat. Hozzátették: a hosszabbítás mellett szól, hogy az a hazai járműgyártás számára is elérhető, stabil rendelésállományt biztosít, illeszkedve a nemrégiben meghirdetett nemzeti autóbuszgyártási stratégiához.
A lap szerint ez utóbbi lehet a legfontosabb érv a hosszabbítás mellett, hisz a kormány év közben, a 2016 végi határidőhöz képest későn hirdette meg azt a buszgyártási stratégiát, amellyel jórészt a Volánok igényeit elégítenék ki. Az új határidő pedig elég lenne ahhoz, hogy beinduljanak a hazai autóbuszgyárak.
A Volánok kisebb mennyiségben most is szereznek be buszokat a hazai piacról, a nagyobb darabszámra azonban még várniuk kell, pedig járműparkjukra ráférne a fiatalítás. Az ugyanis jóval meghaladja a tíz évet, holott az uniós elvárások szerint a piacnyitáskor legfeljebb ilyen idős buszok közlekedhetnének. Elképzelhető, hogy a Volánoknak 2019 végéig ezt sikerül elérniük, így felvehetnék a versenyt a piacra várhatóan szintén pályázó nyugati cégekkel - írta a Világgazdaság.