Szolgáltatók Képzési trendek az autóipar követelményeinek támogatására

Képzési trendek az autóipar követelményeinek támogatására

Fizetett tartalom | 2015.11.05 09:14

Képzési trendek az autóipar követelményeinek támogatására

A huszonegyedik században felgyorsult minden körülöttünk. Már nincsenek elérhetetlen pontok a Világban, az internet valós idejű kapcsolatokat biztosít, illetve elvárás az információk gyors áramlása, feldolgozása. Egyre inkább előtérbe kerül a folyamatok hatékonysága, egyre többet, jobban és hatékonyabban kell előállítanunk, legyen szó termékről, szolgáltatásról, vagy információról.

Hirdetés

Ezek az új kihívások, amelyek magukkal vonják azt, hogy a munkatársak kompetenciái is egyre komplexebbek lesznek. Ma már nem elég, hogy a kollégák elszigetelten végezzék a munkájukat, és így alakítsák ki annak eredményét. A mai folyamatok egyre inkább a gyors információáramlást helyezik előtérbe, amelynek feltétlen alapja a csapatmunka, és a folyamatos kommunikáció.

Különösen fontos ez az autóipar területén, ahol nem csak az éles versenyhelyzet, de a termékek biztonsági elvárásai és a törvényi szabályozás szigorodása is szükségszerűvé teszi a változások gyors feldolgozását és bevezetését és a hatékonyság legmagasabb szinten tartását.

Így a munkatársakkal szemben támasztott komplex kompetencia igények a képzések elvárásait is megváltoztatták. Egyre több cég ismeri fel, hogy a legjobb szakemberek sem elég hatékonyak akkor, ha nem tudnak koncentrálni, eredményesen kommunikálni, ha nem csapatban gondolkodnak és dolgoznak. Éppen ezért a cégek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a szakmai képzések mellett a dolgozóik személyiség-, teljesítmény,- képesség és együttműködési hajlandóságának fejlesztésére is.

Társaságunk – a TEKT Kft. - T-modell rendszere ezt a kettős elvárást foglalja keretbe és valósítja meg. A T-modell tehát a szakemberek olyan párhuzamos és együtt haladó képzését teszi lehetővé, ami során a szakmai képzések mellett nagy hangsúlyt kap a személy specifikus kompetenciák, így a feszültségmentes kommunikációt és az eredményes csoportmunkát támogató készségek fejlesztése is.

A megoldásunk pedig arra alapul, hogy a szakmai és a személyiségfejlesztő képzéseket nem egymástól függetlenül, hanem egymásba ágyazottan valósítjuk meg az összefüggések láttatásával. Így a résztvevők a képzések során olyan tematika szerint értik meg, dolgozzák fel és gyakorolják be a szükséges módszereket, technikákat, hogy azok egymástól elválaszthatatlanul, de a saját munkakörnyezetükben és tevékenységükben alkalmazva eredményesek legyenek.

Ilyen modul például a minőségtervezés, ahol először a projekt-menedzsment alapjait ismerik meg a résztvevők, koncentrálva a jellegzetes minőségtervezéssel kapcsolatos eszközökre, módszerekre, majd a következő képzésen a minőségtervezés szabályait, és folyamatát már a megtanult projektmenedzsment módszer szerint mutatjuk be. Ezt követheti a szervezetfejlesztési, kommunikációs és csapat kohéziót támogató munka, majd végül a minőségtervezési gyakorlaton az összes megismert szempontot és technikát egyszerre ültetik a gyakorlatba a munkatársak. Mindezt pedig megrendelővel közösen úgy alakítjuk ki, hogy a minőségtervezésen később együtt dolgozó munkatársakból állítjuk össze a képzések résztvevőit, ezzel hozzuk létre közöttük a „fél szavakból is megértjük egymást” kapcsolat ami később igazán hatékonnyá teszi a munkájukat.

Azzal, hogy a szakmai és személyi kompetenciák fejlesztését célzó képzéseket ilyen módon kombináljuk össze, a T-modell olyan hatékony és komplex képzésrendszert nyújt, amely megfelelő válasz a mai kor összetett és speciális igényeire. Segítségével a standard szakmai követelmények mellett olyan cég-specifikus és egyedi igényeket is kiszolgáló képzési módszert kapunk, amely releváns tudással, valós idejű felkészültséggel támogatja – köztük az autógyártásra is jellemző – hatékony termelési folyamatokat, illetve a folyamatok irányításához kapcsolódó hierarchia személyes felkészültségi igényeit.

Kiemelt Partnereink