Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jó megoldás lehet a válságkezelésre a kiszervezés
Az autóipar átalakulása és a koronavírus-járvány is abba az irányba mutat, hogy az autógyártóknak, alkatrészgyártóknak érdemes lehet egyes tevékenységeiket – főleg olyanokat, melyeknek megoldása házon belül gondot okozott – kiszervezi.
Az Automotive Logistics és a Supply Chain North America közö, online tartott konferenciájának részvevői egyetértettek abban, hogy a feladatok kiszervezése jó megoldás lehet a válságkezelésre, főleg abban a helyzetben, amiben most van a járműipar: az autonóm technológiák és az elektromobilitás terjedése miatt átalakulás közepén.
A járműgyártók a járvány miatti korlátozások következtében gyakran szembesülhetnek alkatrészhiánnyal vagy az ellátási láncok akadozásával. Emiatt a gyártóknak szüksége van a logisztikához értő szakemberekre, partnerekre.
A Mahindra Automotives észak-amerikai részének logisztikai vezetője, Eva Ames elmondta, annak ellenére, hogy a Mahindra igyekszik a legtöbb munkafolyamatát házon belül megoldani, ennek ellenére felismerték, hogy a logisztikai feladatok kiszervezése megéri a folyamatok jobb kézben tartása miatt.
Hatalmas értéket képvisel a partneri viszony egy megbízható szolgáltatóval – emelte ki Ames, hozzátéve, hogy főleg most, a járvány alatt értékelődik fel igazán egy ilyen partnerség.
Felértékelődött a sokszínűség és a rugalmasság
Az Automotive Logistics cikke szerint a Glovis America jó példa az olyan logisztikai partnerre, aki rendelkezik a megfelelő hálózattal és rugalmassággal ahhoz, hogy akár közúton, akár vasúton szállítson a nehéz időszakokban is.
David Boatright, a Glovis America üzletfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a vállalat felismerte az OEM-ek igényét a nagy fókusszal és széleskörű megoldásokkal rendelkező logisztikai partnerek iránt. Látta azt is, hogy a Glovis számára ez lehetőséget jelent
Azzal foglalkoznak, ami a lényeg
Az autógyártók számára már csak azért is megéri a logisztikai feladatok kiszervezése, mert így az erőforrásaikat, idejüket és energiájukat arra tudják összpontosítani, ami a lényeg: azokra a folyamatokra, amik közvetlenül érintik az ügyfeleiket, és így az autók eladásait.
Az elektromobilitásra való átállás miatt szintén nagyon fontos a szoros partnerség a logisztikai szolgáltatókkal. Matt Pohlman, ellátásilánc-szakértő szerint az elektromos autók terjedésével kulcsfontosságúvá vált a gyártók számára, hogy megbízható és első kézből származó információik legyenek a legújabb technológiákról. Ezek adoptálásához természetesen a rugalmasság is fontos tényező.
Az új technológiáknak ráadásul lehet, hogy mások a szakértői, emiatt is szükség lehet a kiszervezésekre. Pohlman egyértelműen a kiszervezések mértékének növekedésére számít, de Boatright is hasonlóan vélekedett, kiemelve a gyorsaságot is – nincs idő minden technológiát házon belül elsajátítani.
Regionális szereplők
A szállítások, logisztikai feladatok kiszervezésekor fontos a regionális fókusz. Eva Ames szerint szükségszerű, hogy az autógyártóknak legyenek helyi, regionális partnereik.
Boatright is megerősítette ezt a vélekedést a konferencián, kiemelve, hogy a Glovis egyes régiókban erősebb, mint másokban, és ez szerinte sokszor a regionális partnerségektől függ.
A megszólalók egyetértettek abban, hogy nehéz jóslatokba bonyolódni még a közeljövőt illetően is, ugyanis az elektromos forradalom számos eddig ismert folyamatot átírhat az autóiparban. Az új technológiák és az új beszállítók megjelenése azonban mindenképpen lehetőséget biztosít a gyártók számára a jó partnerségi viszonyok kialakítására.