Szolgáltatók Jelentős kapacitásbővítés lesz idén a Madernél (x)

Jelentős kapacitásbővítés lesz idén a Madernél (x)

MTI | 2015.05.10 10:18

Jelentős kapacitásbővítés lesz idén a Madernél (x)

Radosza Rico L., a Mader Logisztika Kft. kirendeltségvezetője és Vilcsek Viktória, a cég a kereskedelmi képviselője válaszolt kérdéseinkre.

Hirdetés

– Hogyan zárták a 2014-es évet?
RR: – Lassan elérjük a háromszáz fős foglalkoztatottságot. A 2012-ben épült új csarnokokban megindult munkával a létszám is növekedik. A 2015-ös évben is lesz egy nagy beruházásunk, az év második felében helyezzünk üzembe az új göngyölegtisztót. Ezzel jelentősen megnöveljük a kapacitásunkat, amire szükség is van, hiszen jelenleg négy műszakban dolgozunk, a jelenlegi gépek teljes kihasználtságával.

– Kik a legfontosabb ügyfeleik?
RR: – Az ügyfélkörünkhöz tartozik a hatvani Bosch gyár, melynek hosszú távú partnere vagyunk, de 2007-es alapításunk óta egyre több vevőnk van, emiatt bővítenünk kellett a kapacitásokat. Ilyen a ZF Lenksystem, a gödöllői TEVA, a jászberényi Electrolux vagy a Givaudan. Nekik is tiszítunk göngyölöget és egyre több kisebb cég is a partnerünk, emiatt kell kapacitást növelnünk.

Radosza Rico L.

– Mivel foglalkoznak a göngyölegtisztás mellett?
RR: – Kontrakt logisztikával, itt is kiépítettünk a meglévő Bosch mellett más üzleti kapcsolatokat. A jövőben a piaci részesedés növelésére számítunk, ezért is hoztuk létre tavaly év végén a kereskedelmi képviselői pozíciót. Ezt Vilcsek Viktória tölti be.

– Mióta van a cégnél?
VV: – Jó pár éve kezdtem a Mader vezérigazgatói titkárságán, sokáig az üzemvezetői asszisztensi feladatokat láttam el. A cég szolgáltatásairól, lehetőségeiről rengeteg tapasztalatot szereztem. Az ország bármely területén tudom kínálni a szolgáltatásainkat. Célunk is, hogy a hatvani központ mellett más ipari gócpontokban is felépítsünk akár egy új kirendeltséget is. Ilyenek a jelentős autóipari központok lehetnek, például Kecskemét, Székesfehérvár, Győr, Miskolc, Debrecen vagy például Veszprém. Egy nagy adatbázison keresztül személyesen keresek meg sok olyan céget, amelynek érdekes lehet a mi szolgáltatásunk.

– Hogy érzik, a hazai autóiparban már véget ér a válság?
VV: – Megindult a növekedés, de nálunk ez nem csapódott le nagyon: korábban egy raklapon húsz doboz volt, a válság alatt csak tíz, de ugyanúgy egy raklapot szállítottunk, azt kellett be- és kitárolni. A komissiózás persze visszaesett, de szerencsére egy megrendelőnk sem tűnt el a válság éveiben.

Vilcsek Viktória

– Milyen területen számítanak növekedésre?
VV: – A göngyölegtisztításban és a konktrakt logisztikában látszik a növekedés, egyre több ajánlatkérést dolgozunk fel. Amit itt csinálunk, azt az országban bárhol meg tudjuk tenni. Akár egy partnerünk közelében bérelünk telephelyet és a csapatunkkal teljesíteni tudjuk a megbízást. Magyarországon nagyon sok cég maga tisztítja a göngyöleget. Egyre fontosabb a környzettudatosság, és folyamatosan növekvő minőségi elvárosaknak kell megfelelniük a beszállító cégeknek. Az ide jövő nemzetközi autóiprai cégek komoly elvárásokat támasztanak a forgógöngyölegekkel kapcsolatban is. Sokan takarítócégekkel, vagy maguk az udvaron nagynyomású mosóval tiszították a göngyöleget, de egy komolyabb audit során ezen megrendeléseket bukhattak el, mert nem volt megfelelő ez a munka. Mi magas szintű kiépítettséggel rendelkezünk, a mi munkák megfelel minden audit során.

– Árban mekkora az eltérés?
RR: – A visszajelzések alapján sokszor olcsóbbak vagyunk, mint egy takarítócég, ráadásul jóval magasabb színvonalon is nyújtjuk a szolgáltatást. Nem beszélve arról, hogy a mi együttműködésünkkel újabb megrendelésekre is nagyobb az esély, mert megfelelünk a nagy cégek auditjain.

– Kontrakt logisztikában mik a Mader előnyei?
RR: – Kevés az olyan logisztikai cég, amelynek autóipari tapaszatlatai vannak. Sok a logisztikai cég Magyarországon, de mindenki próbál specializálódni. Minden területnek – élelmiszeripar, egészségügy, és a többi – megvannak a maga szabályai. A német autógyártók közössége, a VDA például a címkékkel kapcsolatban is normákat határozott meg. Különböző raktározási folyamatoknak kell megfelelni, hogy egy német autógyár megbízzon egy logisztikai szolgáltatóban.

– Melyek ezek?
VV: – Minden autógyárnak vannak elvárásai a csomagolásra vonatkozóan, vagy például hogy miben kell lennie a terméknek és hány darabnak. Az ügyfeleink többsége készletet tart nálunk, de az előre nem tudja melyik ügyfélnek kell kiszállítani. Minden vevőnek megvan a maga elvárása, milyen raklapon legyen, milyen magasan, van-e rajta fedő, pántolva legyen vagy fóliázva és még sorolhatnám, rengeteg szempont merülhet fel. Magán a terméken természetesen mi már nem tudunk változtatni, de arra figyelünk, hogy ne keveredjenek össze és minden szempontból a megrendelőnek megfelelő módon állítjuk össze. Szintén nagyon fontos a gyártói visszakövethetőség. Ami tőlünk megy ki, azt vissza lehet keresni bármilyen probléma esetén, például meg lehet állapítani, hogy melyik műszakban mikor gyártottak valamit. Az autóipar speciális szabályaihoz kevesen értenek, nálunk a németországi több évtizedes Mader-tapasztalattal a hátterben bármelyik autóipari megrendelő minden igényét ki tudjuk elégíteni. Előnyünk egy más, kevesebb szaktapasztalattal rendelkező logisztikai céghez képest, hogy a nekik bonyolult dolgokat is könnyedén meg tudjuk oldani. Ha valaki hozzánk jön, akkor sok mindenről nem kell már beszélni, hisz nem előről kezdjük olvasni például egy OEM szolgáltatói leírását, mert sok ilyennel volt már dolgunk. Egy komoly beszállítónak fontos egy olyan know-how-al rendelkező logisztikai partner, mint a Mader. Sok kis cégnek nem éri meg logisztikával és csomagolással foglalkozni, neki az a fontos, hogy maga a termék minden szempontból megfeleljen a megrendelőnek. Ilyen esteben okos döntés a logisztika kiszervezése.

– A hazai kkv-k növekedését menynire érzik?
RR: – Egyre nagyobb a magyar kkv-k szerepe nálunk. Sok kisebb cég keres meg minket, és nekünk ők is nagyon fontos partnereink. A nagy cégeknél is tapasztalunk növekedést, de a kkv-k életében mintha nagyobb lenne az élénkülés. Egy jelentős magyar kkv-vel tárgyalunk most és érezhető volt, hogy kedvezőnek találták az árainkat és a kapacitásunk nagyságán is csodálkoztak.

– Hol jöhet létre új telephely?
VV: – Nem elvárásunk, hogy több száz fős céget alapítsunk bárhol. Lehet, hogy tíz munkatárs elég egy feladat ellátására egy telephelyen. A hatvani telephely sem így indult, folyamatos fejlődés eredménye a mostani állapot. A jelenlegi partnereink ötven kilométeres körzetben vannak, kivéve az olyan cégeket, amelyek egy másik logisztikai szolgáltatón keresztül hozzák ide a göngyöleget, van olyan dobozok bérbeadásával foglalkozó cég, akik így szállítják ide a dobozaikat. Ott lehet telephelyünk, ahol jelentős üzletet tudunk kötni, de nem éri meg ideszállítani a dolgokat.

– Mi lehet a Mader előnye?
RR: – Nagy előnyünk, hogy a multikhoz képest gyorsabban tudunk reagálni vevői igényekre, nem kötik a kezünket nemzetközi szabályozások. Minden vevőnk azt érezheti, hogy ő az első számú partnerünk és nem valahányadik a sorban. Igaz, hogy már nem kkv-méretben, de még kkv-stílusban dolgozunk, amiatt is szeretnek velünk jobban együtt dolgozni.

– Mi kellene ahhoz, hogy egy komoly autóipari beruházás, akár egy OEM jöhessen Magyarországra?
RR: – Az ország még mindig érdekes a külföldi befektetők számára. Egy kiszámíthatóbb szabályozási környezetben biztos nagyobb esély lenne egy újabb ilyen nagyságrendű beruházásra. Ami nekem, mint német állampolgárnak furcsa, az az állandó változás a szélsőségek között: valaki vagy jobb- vagy baloldali, nincs átmenet. A túlzott politikai kilengések jelentős hatással vannak a külföldi befektetők véleményére. Nem akarok állást foglalni, nem lehet a jobb- vagy baloldalról azt mondani, hogy az egyik jobb vagy rosszabb, de hiányzik az arany középút az előrejutás érdekében. Németországban ellentétes pártok is tudnak nagykoalícót kötni a haladás érdekében. Magyarországon ez elképzelhetetlen: vagy jobb vagy baloldali a gondolkodás, miközben nagy előrehaladás nincs. Ha kiszámíthatóbb lenne a politika, akkor nagyobb gazdasági növekedés lehetne. Szerintem az együttműködés hiányának is nagy szerepe van abban, hogy egyre nagyobb a különbség a szegények és a gazdagok között.

Kiemelt Partnereink