Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Itt az idő, csengetnek a benzinmotoroknak is?
A franciák már nem csak a dízeleket, hanem az összes belsőégésű motort kitiltanák fővárosukból 2030-tól. Tőlük függetlenül az EU ugyanebben az évben elektromosautó-kvótát vezetne be, ami szintén a dízel- és benzinhajtás értékesítései ellen hatna.
Ha borítékolható nem is, de a dízelek elleni hatósági és médiahadjárat vehemenciáját látva sejthető volt, hogy idővel a benzinmotorok sem ússzák meg a különféle szankciókat. Ehhez a korszakhoz kerülhetünk most egy lépéssel közelebb, hiszen a Haldelsblatt a párizsi polgármesteri hivatalra hivatkozva az írja, a legújabb tervek szerint 2030-tól az összes belsőégésű motort kitiltanák a városból.
Az eddig is ismert volt, hogy a francia főváros 2024-től megtagadni tervezi a behajtási engedélyt a dízeles motorral szerelt kocsiktól. Most úgy látszik, idővel a benzinmotorok is tiltólistásra kerülhetnek, az erről szóló javaslatot november első napjaiban vitatják meg a kerületi polgármesterek. A francia fővárosi önkormányzat azzal érvel, hogy az immár az összes belsőégésű motorra vonatkozó tiltás a párizsiak 60 százalékát nem érintené, mivel nekik egyáltalán nincs autójuk. (Hogy a kommunikációt megfordítva mi a helyzet a másik negyven százaléknyi autóbirtokossal vagy épp az ingázók tömegével, már egy másik, sokkal inkább politikai kérdés.)
Az elektromos hajtás terjedését segíteni kívánó, illetve környezetvédelmi célok miatt belebegtetett behajtási tilalmat a tervek szerint 2040-ben a belsőégésű motorral hajtott kocsik eladásának országos megszüntetése követheti. Ez egyelőre bátor vállalásnak tűnik, hiszen jelenleg több más nemzethez hasonlóan a franciák sem tolonganak a hibrid és elektromos autókért, így azok továbbra is csupán pár százalékos arányt képviselnek a teljes gépjármű-állományban.
Az Unió is szigorít 2030-tól: jöhetnek a kvóták
Szintén 2030-as dátummal válhat esedékessé egész Európában egy elektromosautó-kvóta bevezetése is. Az Európai Bizottság tervei szerint szűk 13 év múlva a teljes autóeladások 15 százalékát elektromos vagy egyéb, szintén emissziómentes meghajtással ellátott személykocsiknak kell majd kitennie.
Maros Sefcovic energiaügyekért felelős EU-biztos ugyanakkor hozzátette, több lehetséges szabályozást is vizsgálnak, ilyen lehet például a környezetet nem, vagy csak kissé terhelő kocsikat kínáló gyártók „pluszpontokkal” jutalmazása. Ezen felül pedig 2021-ig, majd 2030-ig tovább faragnák a benzin- és dízelüzemű kocsik károsanyag-kibocsátási normáit is.
Az EB által villantott elektromosautó-kvóta valamivel lassabb átállási tempót diktálna az autóipar számára, mint a párizsi önkormányzat, hiszen becslések szerint a villanyautók aránya már a jelenlegi folyamatok mellett is 25 százalék lesz 2025-re az összes értékesített személykocsi között.