Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így várja az évet az MGE
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közzétette a 2015-re vonatkozó piaci előrejelzését.
A személyautók piaci növekedése az előrejelzésnek megfelelő nagyságrendben folytatódott képest folytatódott. Természetesen korai még annak visszaigazolása, hogy az egész év során mi fog történni, így az előrejelzés felülvizsgálatára a félév végén fog sor kerülni. Az MGE bízik abban, hogy folytatódik a magán vásárlók visszatérése és a vállalati gépjárművek cseréje is tovább folytatódik. Úgy látják, a forint gyengülése nem okozott növekedést a Magyarországról történő kiszállításokban, inkább csökkent 2014. januárhoz képest.
A magánvásárlók jelenleg inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része magánjellegű, csupán az ÁFA visszaigénylés miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és finanszírozásba. Sajnálatos és a vásárlók és a magyar állam érdekeit sem szolgálja, hogy az importált használt személyautók korösszetétele kedvezőtlenül változott meg az utóbbi években, az importált használt autók átlag életkora meghaladja a 11 évet, ami az autópark öregedésének folytatódását, a káros anyag kibocsátás növekedését, közlekedés biztonsága csökkenését okozza, miközben a használt autó import a joghézagok kihasználásával az ÁFA meg nem fizetésében élen jár.
A haszonjármű piacot továbbra is jelentősen motiválja a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Hitelprogramja, így az a válság előtti potenciál közelében van, ami pozitív folyamatnak tekinthető. Mivel az NHP ebben az évben biztosan megmarad, optimisták a teljes haszonjármű piac növekedési kilátásait illetően.
A nagyhaszonjárművek piaca esetében immár az elfogadott és bevált EURO6 besorolású gépjárművek kerülnek az utakra.
Az autóbuszpiac igen kis mérete miatt tud jelentős havi eltéréseket mutatni, itt az a fontos, hogy éves szinten növekedés legyen.
A motorkerékpárok piaca továbbra is igen gyenge, de végre százalékosan jelentősebb növekedést mutat. Létfontosságú lenne a robogó azonosítás megoldása, a regisztrációs adó kiigazítása a használati jellegű kétkerekűek esetében.
Az importőrök tovább folytatják a márkaszervizeket bemutató kommunikációs kampányt, amely a jogi környezet változásával együtt (cégautó javítási ÁFA fele visszaigényelhető) már érzékelhető elmozdulást jelentett a legális szervizek irányába, ahol megfigyelhető az ügyfélszám emelkedése.