Szolgáltatók Ezúttal a CO-kibocsátást mérték: volt miért

Ezúttal a CO-kibocsátást mérték: volt miért

autopro.hu/B.B. | 2016.07.25 06:36

Ezúttal a CO-kibocsátást mérték: volt miért

A valós körülmények között végzett tesztek során most a szén-monoxid emissziójára fókuszáltak. A többség rendben van, de akadt jónéhány meglepetés.

Hirdetés

A tesztpadon kívül nem csak a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás viselkedik másképp, hanem az egészségre utóbbinál is nagyobb veszélyt jelentő szén-monoxid. A nem tökéletes égés során keletkező gáz autókból távozó mennyiségére volt kíváncsi egy brit vállalat.

Az Emission Analytics (EA) összesen 734 autótípus, illetve kivitelt vizsgált meg, írja az Automobilwoche. A kocsik nagy része az előírtaknál kevesebb CO-t eregetett a levegőbe, ám egyes modelleknél a valós használat során akadtak meglepetések. A mérések szerint azonban a legális értékeket már minden ötödik autó átlépi majd, ha az Európai Bizottság a most tervezett szerint szigorítja a dízelekre vonatkozó határértékeket.

A vizsgálat kiderítette, hogy a szén-monoxid terén sokkal jobb az összkép, mint a szén-dioxid esetében: a tesztelt gépek 96 százaléka teljesítette a CO-ra vonatkozó előírásokat. Túlzott kibocsátást a Mercedes C-sorozatának dízeles modelljeinél mértek (a megengedettnél 0,5 grammal több CO kilométerenként), ezen felül pedig a benzinnel hajtott kocsik 8 százaléka (ez 24 modellt jelent) kapott képzeletbeli elégtelent a brit vállalat felmérésén. Az érintett benzinesek egytől egyig Euro5-ös hajtással rendelkeznek: a rostán a kétliteres motorral szerelt Mazda 3 (2013-as évjárat), a 900 köbcentis Fiat 500 C (2012) és az 1,2-es Nissan Micra (2012) akadt fenn.

A korábbi mérésekkel összevetve a jelentős javulást mutatott az Euro6-os, egyliteres benzines Opel Astra (2016), és a 4,4 literes BMW X5 (szintén 2016).

A brit vállalat a jövőben is folytatja majd hétköznapi körülmények között végzett méréseit, melyeknél a most alkotott EQUA Carbon Monoxide indexet is használni fogják.

Kiemelt Partnereink