Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ez lenne a megoldás? Közmunkások átterelése az iparba?
Van még némi tartalék a munkaerőpiacon, az ipari és a gyártással foglalkozó területeken friss megoldásokkal enyhíthető a munkaerőhiány, ehhez azonban korábbi évekénél lényegesen többet kell tenni a toborzási munka terén – nyilatkozta a Magyar Hírlapnak Juhász Csongor, a Prohumán munkaerő-kölcsönző vezetője.
A lap keddi számában az évente mintegy tízezer munkavállalót kölcsönző cég vezetője kifejtette, új megoldásokkal az elmúlt időszakban csaknem háromezer közmunkást tereltek át a termelő szektorba, és közvetítettek ki a világ legnagyobb vállalatainak magyarországi üzemeibe.
Robbanásszerű a munkaerőhiány növekedése, tavaly év végéhez képest tizennégy százalékos a növekedés, az egy évvel ezelőtti hasonló időszakkal összehasonlítva pedig huszonhat százalékos ugrást jelent, mintegy harmadával emelkedett a betöltetlen álláshelyek száma – sorolta.
Mindez azonban véleménye szerint nem jelenti azt, hogy ne lenne még némi tartalék a munkaerőpiacon. Bizonyos szegmensekben - elsősorban a termelő iparágakban – vannak olyan hatékony módszerek, amelyekkel részint még lehet kezelni az égető munkaerőhiányt, példaként említette, hogy a klasszikus munkaerő-toborzó módszerek már nem elegendőek, lokálisabban kell dolgozni és gondolkozni.
– Azt látjuk, hogy ha mi megyünk el a munkavállalókért, ha az ő nyelvükön szólítjuk meg őket, ha minőségi közlekedési szolgáltatást vagy szállást biztosítunk a részükre, sokan hajlandóak tartósan is munkát vállalni – mondta. Az ipari és adminisztratív területeken van még egyfajta rejtett, statikus tartalék a munkaerőpiacon, amelyek kiaknázása a HR-szakemberektől és a cégektől is komoly fejlődést igényel: hatékonyan kell például elérni azokat az embereket, akik az elmúlt években kiszorultak a piacról, esetleg közmunkában dolgoznak.
A másik jelentős kihívás a munkaerő megtartása, hiszen a cégek a szűkös kínálat miatt igyekeznek egymástól is elcsábítani a dolgozókat – mondta.