Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elégedetlenek a németek a dízelválság kezelésével
A németek többségének nem tetszik a dízelválság kormányzati kezelése és nem bíznak abban, hogy a berlini vezetés meg tud állapodni a gyártókkal a régebbi dízelautók tulajdonosait a leginkább szennyezett levegőjű városokban fenyegető autóhasználati tilalom elhárításáról – mutatta ki egy felmérés.
A YouGov közvélemény-kutató intézet adatai szerint a németek 65 százaléka úgy érzi, hogy Angela Merkel kancellár nem küzd eléggé a dízelautó-tulajdonosok érdekeiért, és 72 százalék nem bízik abban, hogy a kormány és az autóipar meg tud állapodni az Euro 6-osnál alacsonyabb környezetvédelmi besorolású dízelmotorral működő autókkal kapcsolatos gondok megoldásáról.
A lakosság megítélése szerint a régebbi dízelautók körül a legnagyobb gond a légszennyezettség, a második helyen az érintett kocsik használatának korlátozása, a harmadik helyen az autók értékének csökkenése áll.
A válságot a Volkswagen csoport 2015-es beismerése robbantotta ki, miszerint manipulálták dízelautók károsanyag-kibocsátási értékeit az Egyesült Államokban. Az ezt követő vizsgálatok derítettek fényt arra, hogy a legtöbb gyártó dízeles modelljei szintén meghaladják az előírt kibocsátási határértékeket.
A probléma Németországban azért vált égetővé, mert a szövetségi közigazgatási bíróság februárban kimondta: az önkormányzatok korlátozhatják az Euro 6-osnál régebbi dízelmotorral működő járművek használatát, hogy a település levegőjének minősége megfeleljen az európai uniós előírásoknak. Az Európai Bizottság pedig májusban beperelte Németországot a főleg a dízelmotorok használatával a légkörbe kerülő nitrogén-oxid egészségügyi határértéken felüli kibocsátása miatt.
Angela Merkel a hét végén felvetette egy törvénymódosítás lehetőségét, az elképzelés szerint az önkormányzatoknak nem kell korlátozniuk a régebbi dízelautók használatát, ha a nitrogén-oxid-szennyezettség 25 százaléknál kisebb mértékben haladja meg a légköbméterenkénti 40 milligrammos határértéket.
Az ügy kiemelten fontos Hessen tartományban, főleg az ingázók fővárosának is nevezett Frankfurtban, ahol számos más német nagyváros mellett szintén korlátozhatják a korszerűtlenebb dízelautók használatát a légszennyezettség miatt.
A tartományban vasárnap helyi törvényhozási (Landtag-) választást tartanak. A kancellár javaslatát több párt a CDU támogatását szolgáló kampányfogásnak minősítette és elutasította.