Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egységes légi navigációs rendszer kellene az EU-nak
A közös európai légiirányítást lehetővé tevő uniós koncepció (Egységes Európai Égbolt - SES) teljes körű végrehajtásáról szóló nyilatkozatot írtak alá Európa 21 légiközlekedési szövetségének képviselői, közölte Szepessy Kornél, a Hungarocontrol vezérigazgatója Brüsszelben, magyar újságíróknak nyilatkozva szerdán.
Tájékoztatása szerint a nyilatkozatban a légiközlekedési szervezetek olyan egységes légi navigációs hálózat létrehozását sürgetik, amely az új technológiák alkalmazásával maradéktalanul megfelel a forgalmi kihívásoknak, a lehető legmagasabb fokon szolgálja a repülésbiztonságot, csökkenthetővé teszi a repülések okozta környezeti terhelést, valamint segítségével mérsékelhetővé válnak a kiberbiztonsági kockázatok.
Egyre több járat, egyre több feladat
A szerdán kezdődött kétnapos tanácskozáson arra is felhívták a figyelmet, hogy a globális utasforgalom 2037-re várhatóan megkétszereződik. A növekvő kapacitásigény biztosítása, illetve a környezeti hatások mérséklése pedig nagy feladat az európai légiforgalmi iparág és a tagállamok kormányai számára. Ez a változás megköveteli az új technológiák és munkamódszerek bevezetését, a nemzeti szabályozások harmonizációját, valamint az új igényeket kiszolgáló infrastruktúra létrehozását.
2004-ben írták a koncepciót, több tagállamnak nem tetszik
A légiközlekedés európai szabályozása paradigmaváltás előtt áll, az Európai Bizottság várhatóan a következő egy évben határozza meg újra az Egységes Európai Égbolt kezdeményezés szabályait - mondta a vezérigazgató. Reményét fejezte ki, hogy a döntéshozók tisztában vannak a közép-európai régió megkerülhetetlen szerepével az európai légiforgalomban, és "ez visszaköszön a későbbi döntésekben is".
Az Egységes Európai Égbolt koncepcióját 2004-ben készítették azért, hogy javítsák az európai légiforgalmi szolgáltatás (ATM) teljesítményét a biztonság, a kapacitás, a költséghatékonyság és a környezet szempontjából. A koncepciót több tagállam nem támogatja, mert több légiforgalmi irányító szolgálat megszűnésével járhat.