Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatkozott a Jövő Mobilitása Szövetség
Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke hétfőn tartott bemutatót a szervezet munkájáról. A szövetséget húsz ismert nemzetközi és magyar cég alapította szeptemberben. A Jövő Mobilitása Szövetség célja a fenntartható mobilitás a cél, de nem csak az elektromobilitásban gondolkoznak, ezért is került a szervezet nevébe szimplán a „mobilitás” szó.
A szervezet küldetéséről és terveiről Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke elmondta: Azért alapítottunk iparágakon átívelő szövetséget, hogy mind a szabályozót, mind a mobilitással, e-mobilitással foglalkozó szakmai közösséget, azaz a fenntartható közlekedési megoldások minden érintettjét összehozzuk egy élhetőbb és tisztább környezet érdekében, az Európai Unió törekvéseivel is összhangban. Célunk, hogy szakmai és érdekképviseleti munkánkkal támogassuk a fenntarthatóbb gazdasági modellek meghonosítását, valamint segítsük a városokat és a társadalmat a jövő mobilitási rendszereire való átállásban.
Pukler Gábor kiemelte, hogy a szervezet szövetségként fog működni, tehát az iparág érdekeit fogja képviselni és nem az egyes tagok üzleti érdekeit. Hangsúlyozta azt is, hogy a szövetség az alternatív hajtásokat szeretné terjeszteni és népszerűsíteni, így az elektromos járművek mellett a hidrogénes hajtás is fontos szerepet kap.
A költségek elszámolhatósága
A Jövő Mobilitása Szövetség 2021-ben a mobilitási és mikromobilitási irányok meghatározása, a szakmai műhelymunka és az edukációs tevékenység beindításán túl az elektromos autóhasználati költségek elszámolhatóságának biztosítására fókuszál. Ennek lényege, hogy aki otthon tölti az autóját, az a töltés költségét ugyanúgy számolhassa el a munkahelyén, mint a hagyományos üzemanyagok esetében ez lehetséges.
Ennek megvalósításához a töltési költségek egységesítése és a töltési rendszerek átjárhatósága is szükséges, a szervezet ezt is szeretné elősegíteni a munkájával.
Oktatás fontossága
Pukler Gábor elmondta, hogy céljuk például az is, hogy az elektromos autóvezetés a járművezetői oktatás része legyen. Ezzel kapcsolatban Franciaországot hozta fel pozitív példaként, ahol ez már megvalósult, és a vezetni tanuló diákok elektromos autókon is tanulhatnak.
A szervezet szerint fontos lenne emellett különböző programokon bemutatni az elektromos autók és a hagyományos hajtású autók közötti különbségeket akár olyanok számára is, akik egyébként rendelkeznek jogosítvánnyal.
Az alapítók
A szeptemberben megalapított Jövő Mobilitása Szövetséget már üdvözölte az ITM is, a szervezet és a minisztérium között elindult az együttműködést, ezt szeretnék mélyíteni a jövőben.
A szervezet alapító tagjai a Béflex, a Blinkee.city, a Driving Camp, az E.ON Hungária, az Elektromotive Hungaria, az Environmental Research Institute, a Gerinfo, a H1 Systems, a Hyunday, az Innoplace, a Kia Motors, a KPMG, a Mercarius Flottakezelő, a Neosoft, a Nissan, az OTP Mobil, a Pappas Auto, a Porsche Hungária, a Posta Biztosító és a Vodafone. Első körben csatlakozott a Szövetséghez az MVM Csoport, a MÁV Szolgáltató, a ShareNow és a GreenGo is, valamint az idei évben további hat vállalat csatlakozhat még.
A szervezet 2021-es terveit már említettük, 2022 a fejlesztések, 2023 pedig a kiterjesztés éve lesz a szövetség stratégiája szerint.