Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Saját szemetéből gyárt alkatrészt a Toyota
2024.05.16 04:20A vártnál kevesebb embert küld el a Bosch
2024.05.15 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bajba kerülhet a NABI kaposvári gyára
Kétséges a NABI (North American Bus Industries) Gyártó és Kereskedelmi Kft. kaposvári gyárának a jövője – írta pénteki számában a Somogyi Hírlap, mely szerint a termelés csökkentése mellett az is felvetődött, hogy lakat kerülhet a szerelőcsarnokra.
A fénykorában közel 250 embernek megélhetést nyújtó autóbuszüzemben ma 85-en dolgoznak. Júniusban legyártják az Egyesült Államokba szállítandó utolsó kompozit autóbuszt – olvasható a megyei napilapban.
A lap úgy tudja: négy verzió merült fel a gyár jövőjével kapcsolatban. A legrosszabb forgatókönyv szerint lakat kerülhet a cégre, az optimista verzió lényege: a kaposvári üzem sikeresen szerepel a Los Angeles-i autóbusz-pályázaton, amelyre júliusban jár le a jelentkezési határidő. Baranyai Ferenc, a Nabi ügyvezető igazgatója ez utóbbival kapcsolatosan hangsúlyozta: optimista, ám ha a realitásokat nézi, 50 százalék esélyt lát a sikerre.
A cégvezető a két köztes megoldás egyikeként említette, hogy – a Nabi alapvető gondjait előidéző – korábban elmaradt amerikai megrendelés ellenére mégiscsak gyárthatnak a tengeren-túlra. Így több mint 500 járművet hívhatna le a külföldi partner, s ez vélhetően hosszú időre kirántaná a kátyúból az évente 150 busz gyártására képes üzemet. A másik, hogy csökkentett kapacitással, elsősorban a hazai piacra összpontosítanak. Ez akkor lenne számukra esély, ha évente nem csupán 10-15 járműre kapnának megbízást, hanem ennek a többszörösére.
Baranyai Ferenc szerint szükség van az elöregedett hazai autóbusz állomány ütemes fejlesztésére. Csak a BKV-nál – öt éven át – évi 200 busz cseréje indokolt, a Volán-társaságoknál is három év alatt 1100-1200 új járművet állíthatnának üzembe.