Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Átadta háromezredik vasúti pótkocsiját az Ekol Logistics Kft.
A vasút a szárazföldi áruszállítás leginkább környezetbarát módja, a többi közlekedési ágnál alacsonyabb az üvegházhatású gáz kibocsátása és hatékonyabb az üzemanyag felhasználása – hangsúlyozta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Rail Cargo Terminál-Bilk logisztikai központban az Ekol Logistics Kft. háromezredik pótkocsijának vasúti indításakor.
Kovács Ákos, az Ekol Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy megrendelőik egyre inkább felismerik a közúti és a vasúti fuvarozás kombinációjának előnyeit, az igények kielégítésére a társaság több beruházást is végrehajtott, például daruzható pótkocsikat vásárolt.
Kovács Imre, a Rail Cargo csoport igazgatóságának tagja és a Rail Cargo Hungaria igazgatóságának elnöke elmondta, a budapesti logisztikai termináljuk a cégcsoport fontos egysége, ahonnan Európa több terminálját el tudják érni. Arra hívta fel a figyelmet, hogy a környezetvédelmi szempontok mellett a vasútnak üzleti alapon is versenyképesnek kell lennie az áruszállításban. Ehhez pedig eszközberuházások kellenek.
A kombinált árufuvarozás gerince a vasút
Mosóczi László államtitkár azt mondta, az árufuvarozás növekedése a gazdaság, a kereskedelem élénkülésének egyik mércéje, a több mozgó jármű azonban fokozottabb környezetterheléssel, károsanyag-kibocsátással jár. A gazdasági növekedés és a fenntarthatóság szempontjait a környezetkímélő közlekedési módok irányába való elmozdulással lehet összeegyeztetni. A vasúti szállítás jelenleg elsősorban a nagy távolságon versenyképes. A szektor előtt álló kihívás, hogyan tudja csökkenteni azt a távot, amelyben árban és időben összemérhető szolgáltatást tud nyújtani a közúttal szemben – mondta a politikus.
Kifejtette, hogy a megrendelők többnyire a háztól házig szállítást igénylik, erre az ideális megoldást a kombinált árufuvarozás jelenti, amelynek gerincét a fenntartható és energiahatékony vasút adja, kiegészítve rövidebb távon a közúti fuvarozással.
Szakértői becslések szerint a különböző árufuvarozási módok hatékonyabb együttműködésével évi 50 ezer kamionnal lehetne kevesebb a magyar közutakon. Az Európai Unió a nagy távolságú vasúti árufuvarozás 30 százalékos részesedésének elérését tűzte ki célul 2030-ra. Magyarországon a vasúti áruszállítás az uniós átlag körül alakul, megközelíti a 20 százalékot az összes áruszállításon belül. |