Szolgáltatók A fenntartható folyamatos gyártás már nem utópia

A fenntartható folyamatos gyártás már nem utópia

autopro.hu | 2013.12.02 12:09

A fenntartható folyamatos gyártás már nem utópia

Minőségügyi mérnöki támogatás a beszállítói lánc teljes vertikumában – Murakeözy Attila, közép- és kelet-európai értékesítési vezető a Trigo filozófiájáról és tapasztalataival kapcsolatban adott interjút portálunknak.

Hirdetés

Miért szükséges egy harmadik fél minőségügyi szolgáltatása az autógyártó és a beszállítók között?

Az OEM-ek és a Tier1 beszállítók saját beszállítóiktól majdhogynem hibátlan teljesítést várnak el. Ennek ellenére óhatatlanul fellépnek alkatrészekkel kapcsolatos problémák a gyártósoron, melynek esetleges, ezen okból történő leállása hatalmas veszteségekkel jár. Ezen anyagi károk elkerüléséhez nyújt professzionális és azonnali megoldást a Trigo mind az OEM-ek, mind az alkatrész-beszállítók felé. Cégünk 1997-ben, az autóipar fenti igényeinek felismerésére alapozva kezdte meg működését.

Murakeözy Attila

Hogy néz ki a Trigo munkája a gyakorlatban?

Amikor nem megfelelő minőségű alkatrész kerül a szerelősorra, a vállalatunk kihelyezett szakemberei azonnal orvosolják a problémát. Számos céggel ellentétben mi nem munkaerőt kölcsönzünk, hanem az egész folyamatot mérnöki és logisztikai támogatással, többéves szakmai tapasztalattal rendelkező operátorokkal végezzük el.

Miben nyújt más, komplexebb szolgáltatást a Trigo hasonló cégeknél?

Mint említettem, cégünk nem egyszerűen munkaerőt biztosít. Mérnökeink megoldási javaslatokat készítenek, egyeztetik azokat mind a beszállító, mind az OEM és a Tier 1 felelőseivel. Ezáltal mindkét fél fő értékteremtő tevékenységére tud koncentrálni. A folyamathoz tartozó logisztikai és IT-támogatást is nyújtani tudjuk, amennyiben partnereink nyitottak rá. Partnereink illetve saját folyamataink hatékonyságát is tudjuk növelni a méréstechnikai üzletágunk által felhalmozott tudással is.

Miért kényelmes ez a szolgáltatás a két fél számára?

Nem igazán nevezném kényelemnek a szolgáltatásunkat. Inkább jellemzi a gyors reakcióidő, hatékonyság és rugalmasság. A Trigo leveszi a megoldáskeresés, kommunikáció illetve adminisztráció terheit a gyártók és a beszállítók válláról, így a szállítási lánc minden szereplője a fő tevékenységére tud koncentrálni. Működésünk másfél évtizede alatt felhalmozott globális tapasztalatunk illetve szakmai tudásunk is partnereink problémáinak megoldását segíti.

Mi a vállalat üzleti filozófiája?

A laikusok azt gondolhatnák, számunkra az a kedvező, ha minél több probléma akad. A Trigo azonban ennek ellenkezőjét kívánja elérni: olyan szolgáltatást is nyújtunk, amelyben azt segítjük elő, hogy a már bekövetkezett probléma a jövőben ne fordulhasson elő. Partnereinket rezidens mérnöki szolgáltatással, beszállítófejlesztési támogatásassal, minőségügyi képzésekkel segítjük abban, hogy az általunk megoldott szituációkat a jövőben elkerülhessék, imázsukat partnereiknél javíthassák, nem utolsó sorban minőségügyi költségeiket optimalizálhassák. Ebben is újat nyújtunk a versenytársainkhoz képest.

Milyen vállalatokkal dolgozik együtt a Trigo Magyarország?

Talán nem túlzás azt mondanom, hogy a magyar autóipar gyakorlatilag minden szereplőjével együttműködünk, de fontosnak tartom azt is kiemelni, hogy mivel csoportszinten a közép- és kelet-európai régióban szinte minden országban jelen vagyunk, nagyon gyakori a több országot lefedő szerződés és a tapasztalataink határokon átívelő felhasználása is.

Kiemelt Partnereink