Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A fenntartható folyamatos gyártás már nem utópia
Minőségügyi mérnöki támogatás a beszállítói lánc teljes vertikumában – Murakeözy Attila, közép- és kelet-európai értékesítési vezető a Trigo filozófiájáról és tapasztalataival kapcsolatban adott interjút portálunknak.
Miért szükséges egy harmadik fél minőségügyi szolgáltatása az autógyártó és a beszállítók között?
Az OEM-ek és a Tier1 beszállítók saját beszállítóiktól majdhogynem hibátlan teljesítést várnak el. Ennek ellenére óhatatlanul fellépnek alkatrészekkel kapcsolatos problémák a gyártósoron, melynek esetleges, ezen okból történő leállása hatalmas veszteségekkel jár. Ezen anyagi károk elkerüléséhez nyújt professzionális és azonnali megoldást a Trigo mind az OEM-ek, mind az alkatrész-beszállítók felé. Cégünk 1997-ben, az autóipar fenti igényeinek felismerésére alapozva kezdte meg működését.
Murakeözy Attila |
Hogy néz ki a Trigo munkája a gyakorlatban?
Amikor nem megfelelő minőségű alkatrész kerül a szerelősorra, a vállalatunk kihelyezett szakemberei azonnal orvosolják a problémát. Számos céggel ellentétben mi nem munkaerőt kölcsönzünk, hanem az egész folyamatot mérnöki és logisztikai támogatással, többéves szakmai tapasztalattal rendelkező operátorokkal végezzük el.
Miben nyújt más, komplexebb szolgáltatást a Trigo hasonló cégeknél?
Mint említettem, cégünk nem egyszerűen munkaerőt biztosít. Mérnökeink megoldási javaslatokat készítenek, egyeztetik azokat mind a beszállító, mind az OEM és a Tier 1 felelőseivel. Ezáltal mindkét fél fő értékteremtő tevékenységére tud koncentrálni. A folyamathoz tartozó logisztikai és IT-támogatást is nyújtani tudjuk, amennyiben partnereink nyitottak rá. Partnereink illetve saját folyamataink hatékonyságát is tudjuk növelni a méréstechnikai üzletágunk által felhalmozott tudással is.
Miért kényelmes ez a szolgáltatás a két fél számára?
Nem igazán nevezném kényelemnek a szolgáltatásunkat. Inkább jellemzi a gyors reakcióidő, hatékonyság és rugalmasság. A Trigo leveszi a megoldáskeresés, kommunikáció illetve adminisztráció terheit a gyártók és a beszállítók válláról, így a szállítási lánc minden szereplője a fő tevékenységére tud koncentrálni. Működésünk másfél évtizede alatt felhalmozott globális tapasztalatunk illetve szakmai tudásunk is partnereink problémáinak megoldását segíti.
Mi a vállalat üzleti filozófiája?
A laikusok azt gondolhatnák, számunkra az a kedvező, ha minél több probléma akad. A Trigo azonban ennek ellenkezőjét kívánja elérni: olyan szolgáltatást is nyújtunk, amelyben azt segítjük elő, hogy a már bekövetkezett probléma a jövőben ne fordulhasson elő. Partnereinket rezidens mérnöki szolgáltatással, beszállítófejlesztési támogatásassal, minőségügyi képzésekkel segítjük abban, hogy az általunk megoldott szituációkat a jövőben elkerülhessék, imázsukat partnereiknél javíthassák, nem utolsó sorban minőségügyi költségeiket optimalizálhassák. Ebben is újat nyújtunk a versenytársainkhoz képest.
Milyen vállalatokkal dolgozik együtt a Trigo Magyarország?
Talán nem túlzás azt mondanom, hogy a magyar autóipar gyakorlatilag minden szereplőjével együttműködünk, de fontosnak tartom azt is kiemelni, hogy mivel csoportszinten a közép- és kelet-európai régióban szinte minden országban jelen vagyunk, nagyon gyakori a több országot lefedő szerződés és a tapasztalataink határokon átívelő felhasználása is.