Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Túl színes az európai logisztika ahhoz, hogy zöld legyen
Egy új kutatás szerint az európai logisztikai piac széttöredezettsége és a túl sok egymással versengő vállalat gátolja az iparág fejlődését, és megnehezíti a nettó zéró károsanyag-kibocsátási célok elérését.
A European Automotive Logistics Market Report 2023-2033 című tanulmány megállapította, hogy mind a bejövő, mind a kimenő logisztika terén az iparág vezető vállalatai egyszámjegyű piaci részesedéssel rendelkeznek. A versenytársak e túlságosan nagy száma miatt az árverseny egyre intenzívebbé válik, ami megnehezíti az iparág számára a nyereséges árrés elérését.
A bejövő alkatrészlogisztika területén vezető kilenc vállalat piaci részesedése mindössze 32,4 százalék. A legnagyobb szereplők piaci részesedése alacsony egyszámjegyű, ami azt mutatja, hogy nincs egyértelmű domináns piacvezető. A kimenő készjármű-logisztika (FVL) piaca hasonlóan széttöredezett, a tíz vezető FVL cég a teljes piacnak mindössze 48,4 százalékát birtokolja.
Rövidtávon különösen sok FVL-vállalat fix áras szerződésekkel működik a gyorsan inflálódó környezetben, ami azt jelenti, hogy több üzemeltető dolgozik csekély árréssel, nullszaldósan vagy veszteségesen.
Hosszútávú következmények
A probléma a bejövő logisztikában érintett vállalatokat is érinti. „A bejövő logisztikán belül például csak a piac 33 százalékát teszi ki a vezető kilenc vállalat” - mondta Daniel Harrison, az Automotive Logistics belső autóipari elemzője.
„Ez az erősen megosztott ágazat sajátos iparági jellemzőket hoz létre, amelyek megmagyarázzák az autóipari logisztikai szolgáltatóknak a piaci téren belüli számos kihívását” – teszi hozzá az elemző.
Ez a jelenség a piacot közép- és hosszú távon is negatívan érinti. A beruházások hiánya a fenntartható nettó zéró jövő (vagyis egy olyan jövő, amibe a vállalatok legfeljebb annyi károsanyagot bocsátanak ki, amennyit ki is vonnak a rendszerből) felé való átalakulást is veszélyezteti. A fenntarthatósági célok teljesítéséhez a zöld flották, üzemanyagok, technológiák és infrastruktúra finanszírozására, valamint az egész iparágra kiterjedő együttműködésre van szükség. Ezt azonban különösen nagy kihívás megvalósítani, ha az iparág stratégiája ennyire széttöredezett és összehangolatlan – írja az Automotive Logistics.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!