Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szoftverekkel válnak ellenállóbbá az ellátási láncok
Az elmúlt évek zavarokkal terhelt környezetében a vállalatoknál megnőtt az érdeklődés az olyan megoldások iránt, amikkel ellátási láncaikat ellenállóbbá és jobban kézben tarthatóbbá tehetik. Az igényeket kielégítő megoldások között szerepelnek a szoftveres platformok, amikkel megszüntethetőek a silók, illetve a részlegek között sima adatcsere alakítható ki.
„A kínálat és a kereslet oldali volatilitás fényében az ellátási láncoknak sokkal reaktívabbnak kell lenniük, mint (amit lehetővé tesznek) a tipikus havi és heti ciklusok, amik szerint a legtöbb szervezet működik” – vélekedik Fred Fontes Gerards, a döntéstámogató mesterséges intelligencia (MI) platformot fejlesztő Aera Technology növekedési vezetője.
Meglátása szerint a mai komplex viszonyok között egyre sürgetőbb olyan technológiákat találni, melyek segítenek az adatok feldolgozásában és a döntéshozatalban, ilyen megoldások például az MI és az fejlett adatelemzési eszközök.
A több ember már nem lehetőség
A technológia megkerülhetetlenségét egyébként a cégek is felismerni látszanak, ugyanis az ellátási zavarok és egyéb problémák sokasodásával egyre inkább automatizálási és technológiai megoldásokat keresnek. Más választásuk nem is nagyon van, a munkaerőhiány ugyanis nem teszi lehetségessé egyszerűen csak több ember adott problémára ráállítását.
Ma már a szoftverfejlesztők olyan programokon dolgoznak, amik minimalizálják az ember által meghozott döntések számát, lehetővé téve, hogy a dolgozók inkább a folyamatok irányítására és szabályozására fordítsák energiájukat.
Gerards a Logistics Management szakportálnak nyilatkozva rámutatott, hogy az egyik terület, ahol a szoftverek segítik a kereslet- és kínálat hirtelen megváltozásaira reagálást, az értékesítési és működési terület. „Már talán elkészítettük a tervünket, de a ciklus első napján a világ megváltozhat… Ebben a helyzetben gyorsan kell tudni reagálni” – fogalmazott Gerards. Változtatás lehet például a készletek áthelyezése, illetve a szállítási módozat megváltoztatása.
Silók nehezítik az átlátást
A szoftveres alkalmazásoknál azonban gondot jelenthet, ha az információk sok különböző programban lelhetők fel, „ezért tapasztalunk növekvő keresletet a platform szerű megoldások iránt” – mondta el Ram Gopalakrishnan, az ellátási lánci tanácsadással foglakozó Bricz vezérigazgatója. „A platformok sok információt vonnak össze egy helyre, és lehetővé teszik azokat a valós idejű, minőségi betekintéseket, amikre az ellátásilánc-menedzsereknek szükségük van.”
Az alkalmazásprogramozási felületeknek köszönhetően a platformok számos különböző gyártótól származó szoftvert képesek integrálni, ami a felhasználónak, sőt a fejlesztőknek is jó, hiszen így utóbbiaknak nem kell minden egyes funkcionális modult saját maguknak elkészíteniük.
Lebontják a falakat
Mai napig sok vállalatnál a realitás az, hogy az értékesítés, a termék, a beszerzés, a logisztika és a termelés funkciók siló szerűen, vagyis egymástól függetlenül vannak működtetve. Ennek megfelelően a funkciókat kiszolgáló szoftverek is csak lazán kapcsolódnak egymáshoz. Ez az adatok időszerűtlenségéhez és alacsony átláthatósághoz vezet.
Az ellátásilánc-tervező platformok azonban segíthetnek a „falak” lebontásában, mindenkinek egy közös adatforrást biztosítva. „A platformokat általánosságban úgy tervezik, hogy biztosítsák azt a sebességet és skálázhatóságot, amire a vállalatok ma vágynak” – fogalmazott Mark Balte, az ellátásilánc-tervező platformot kínáló Logility elnökhelyettese.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!