Logisztika Sokkbiztossá teszi ellátási láncait a Renault

Sokkbiztossá teszi ellátási láncait a Renault

autopro.hu/V.M. | 2022.11.03 16:22

Sokkbiztossá teszi ellátási láncait a Renault

Fotó: Renault Group Media

Az elmúlt évek ellátási zavarokkal teli időszaka aláhúzta a nagy fokú átláthatóság szerepét az ellátási lánci problémák megelőzésében és kezelésében. A szükséges átláthatóság megteremtésében nélkülözhetetlen szerep jut a digitális eszközöknek, melyek segítenek előre jelezni a zavarokat. Az ilyen rendszereket használó vállalatok között találjuk a Renault francia autógyártót is.

Hirdetés

A Renault rendszere 6000 beszállítói telephelytől, ugyanennyi szállítókonténertől, 38 saját üzemtől, 2000 autószállítótól és 130 ország 22 ezer célállomásától gyűjt adatokat. Ez 300 ezer referenciapontnak felel meg, ami óriási információmennyiséget jelent – nem véletlen, hogy fél évbe telt a Renault ellátási láncainak integrálása.

Az OEM rendszeréről nemrég az Automotive Logistics szakportál webinárja során beszélt Renata de Grande Matias, a Renault Csoport folyamattervezési szállítási menedzsere és Anand Medepalli, az anyagáramlás átláthatóságát biztosító megoldásokat kínáló, és a Renault rendszere mögött is álló Shippeo termékmenedzsere.

Medepalli szerint a rendszer integrálása nagyobb látásmódbeli változást jelentett, mint technológiait. A rendszer GPS segítségével, a helyadatokat kétpercenként frissítve mutatja az egyes szállítmányok helyét. Az Európában közutakon végzett szállítások mindegyikét lefedő rendszer 90 százalékos pontossággal működik, lehetővé téve annak követését, hogy az alkatrészek hol vannak és mikor érkeznek meg.

Sok idő ment veszendőbe a régi módszerrel

A Shippeo rendszerének implementálása előtt a Renault munkatársainak „manuális” módszerekkel kellett kezelnie a problémákat. „Havonta mintegy 20 ezer szállítási incidens volt, és manuálisan, telefonhívásokon keresztül kezeltük azokat. Tehát rengeteg időt emésztettek fel a nem értékteremtő műveletek, illetve sok döntést hoztunk meg anélkül, hogy a releváns információt megosztották volna a szállítmányozási és operatív csapatainkkal” – világított rá a régi módszerek hátrányaira Matias.

Továbbá elmondta, hogy az időt nem voltak képesek az incidensek okának feltárására fordítani. „Az időt problémamenedzsmenttel töltöttük ahelyett, hogy partnereinkkel átláthatóbb és bizalomteljesebb kapcsolatot építettünk volna.”

Megelőzik a problémákat

A Shippeo megoldásával a Renault visszatérhetett a just-in-time mentalitáshoz. A központosított rendszer lehetővé teszi az OEM-nek, hogy szinte már felmerülésük előtt reagáljon a problémákra, hála a valós idejű működésnek.

„Hozzáadtunk néhány kockázatra mutató külső adatot is, például az időjárásról vagy a közlekedési helyzetről (szólókat)” – mondta el Matias, hozzátéve, hogy a vezérlőtoronyként funkcionáló rendszer értesítést küld a szállításokat befolyásoló közlekedési balesetekről.

A rendszer ezenfelül alternatív útvonalak ajánlására is képes. Például, ha valahol hóviharra lehet számítani a következő két napban, beazonosítja a potenciálisan érintett szállításokat, figyelmeztetést küld, egyúttal alternatív útvonalakat és/vagy szállítási módokat kínál.

A Renault a jövőben Dél-Amerikára is kiterjesztené rendszere alkalmazási körét. „Az innovációt arra használjuk, hogy átformáljuk munkavégzésünket, és annak módját, ahogyan partnereinkkel együttműködünk” – mondta el Matias. Hozzátette, hogy mindeközben a Renault Csoport egy sokkal ellenállóbb ellátási láncot hoz létre magának.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink