Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem mindennapi logisztikai megoldást tesztel a BMW
A BMW egy különleges logisztikai megoldást tesztel a németországi Landshutban található alkatrészgyárában a „Robot a Felhőben” kutatási projekt keretében. Az elnevezés igencsak találó, ugyanis a projekt részeként a gyártási folyamatokba integrált autonóm targoncák számára, a megszokottól eltérően, az önvezetéshez szükséges komplex számítások elvégzéséről nem fedélzeti rendszerek, hanem egy adatfelhő gondoskodik.
Az 1,2 millió eurós projekt két éven át fut a Müncheni Műszaki Egyetem és partnervállalatok részvételéven, valamint a bajor gazdasági minisztérium pénzügyi támogatásával. A cél annak kiderítése, hogy az önvezető logisztikai járművek hogyan illeszthetőek be a BMW Csoport legnagyobb alkatrészgyárának működésébe.
A kezdeményező a BMW Csoport technológiai és logisztikai fejlesztőcsapata volt. A most zajló valós körülmények közti tesztek az elméleti előkészítőmunkát és a Müncheni Műszaki Egyetemen, laboratóriumi körülmények között végzett teszteket követően indultak meg.
„A projekt mögött meghúzódó törekvés a teljesen összekapcsolt termelés létrehozása, ahol autonóm szállítórendszerek, logisztikai robotok és mobil eszközök zökkenőmentesen kommunikálnak egymással és a vezérlőrendszerrel” – mondta el Dr. Stefan Kasperowski, a landshuti gyár üzemvezetője.
Megéri áttelepíteni a számításvégzést
A Robot a Felhőben projekt során önvezető targoncákat tehergépkocsik ki- és berakodására, valamint a termékek egy raktárban elhelyezésére használják. Az önvezetési számítások a targoncákra felszerelt kamerák képei alapján történnek. Magukat a kalkulációkat, a koordináták milliméteres pontossággal meghatározását egy nagy teljesítményű felhő végzi a hozzá 5G-s kapcsolaton keresztül eljuttatott adatokat felhasználva.
A felhőalapú megoldás több előnnyel is jár a BMW szerint. Az első, hogy a számításokhoz szükséges összetett hardvert nem szükséges a targoncákba beépíteni, míg a második, hogy az egész logisztikai rendszer hatékonyabbá válik, és csökken az az idő, amit a targoncák nem üzemképes állapotban töltenek.
Természetesen a koncepció megvalósításában kulcsszerepet tölt be az 5G-s adatkapcsolat azáltal, hogy a berendezések között nagy adattömegek rövid időn belüli és szinte késedelem nélküli továbbítását teszi lehetségessé.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!