Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mérföldkőnél a Volvo vitorlás autószállítója
A Volvo Cars, a Wallenius Wilhelmsen svéd-norvég hajóstársaság és másik kilenc partner által közösen fejlesztett és megépítendő vitorlás autószállító hajó projektje pénzügyi támogatást nyert az Európai Uniótól, ezzel egy lépéssel közelebb kerülve a megvalósuláshoz.
Az Orcelle Wind vitorlás autószállító hajó projektjét 2021-ben jelentették be, azzal a céllal, hogy a hajó 2025-re készen álljon a kereskedelmi forgalomban használatra. A hajó 220 méter hosszú és 40 méter széles lesz, egyszerre pedig 7000 járművet szállíthat majd.
A hajó nem kizárólag, de elsődlegesen a szél mozgási energiáját hasznosítva fog mozogni, lehetővé téve a károsanyag-kibocsátás 90 százalékos csökkentését. Csak a rossz időjárási körülmények között összecsukható vitorlákat használva a hajó 10-12 csomós, vagyis durván 20 kilométer/órás sebességgel fog tudni haladni.
A hajót tervező tizenegy vállalati és akadémiai partner most kilencmillió eurós támogatásban részesült az Európai Uniótól, annak Horizon Europe programjának keretében. A programot célzottan dekarbonizációs és klímavédelmi projektek felkarolására hozták létre.
Roger Stevens, a Wallenius Wilhelmsen fenntarthatósági alelnöke a támogatás odaítélését úgy kommentálta: „A Horizon Europe keretében biztosított támogatás bizonyítja, hogy a koncepció megfelelt az EU-s hatóságok vizsgálatán, és elnyerte bizalmukat a támogatásuk odaítéléséhez.”
Bizonytalan határidő, fokozódó verseny
Az eredeti tervekkel ellentétben most úgy tűnik, hogy egy év csúszással, 2026-ban állhat készen a működésre az Orcelle Wind. A Wallenius Wilhelmsen továbbá figyelmeztetett, hogy a céldátum tartása a műszaki akadályok leküzdésének, a célszerű alkalmazási mód kidolgozásának, illetve a hajóépítési kapacitás rendelkezésre állásának függvénye.
Az Orcelle Wind egyébként nem az egyetlen vitorlás autószállító, ami a jövőben a vizeket szelheti – derül ki az Automotive Logistics cikkéből. A francia Neoliner, a Renault Csoport támogatásával egy 136 méter hosszú hajót tervezett, aminek építése a tervek szerint most januárban vette kezdetét.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!