Logisztika Belépett a metaverzumba a Renault autógyártása

Belépett a metaverzumba a Renault autógyártása

autopro.hu/P.B. | 2022.12.11 08:19

Belépett a metaverzumba a Renault autógyártása

Fotó: Renault Newsroom

A Renault gyártási és logisztikai folyamatainak digitalizálása „ipari metaverzummá” nőtte ki magát, nagyobb átláthatóságot és hatékonyságot biztosítva ezzel az alkatrészek szállításához és a tényleges járműgyártáshoz szükséges lépések ezreihez.

Hirdetés

Az autógyártó arra számít, hogy a metaverzum az évtized közepére 320 millió eurós megtakarítást hoz a konyhára, és 60 százalékkal csökkenti a járművek szállítási idejét, miközben 50 százalékkal csökkenti a gyártási folyamat során keletkező szén-dioxid-kibocsátást.

A Renault novemberben tartotta legutóbbi Tech Industry Day elnevezésű tematikus napját a Párizstól északnyugatra fekvő flins-i gyárában. A vállalat a rendezvényen 32 példán keresztül mutatta be, hogy a felhőalapú gyártás és logisztika miként javítja a hatékonyságot – írja az Automotive Logistics.

A rendezvényen elmondták, hogy a felhő és a metaverzum általánossá válik az autóiparban: a Renault közlése szerint saját esetében a 8500 berendezés összekapcsolása az összes gyártósoron a 2016-ban megkezdett erőfeszítések összesített eredménye.

A fejlesztések során a Renault kifejlesztette saját adatrögzítési és szabványosítási platformját, amely részletes információkat juttatott be az ipari metaverzumba a teljesítmény javítása érdekében. Ez a folyamat ma ID@Scale projekt néven ismert. Az autógyártó ezután az összes gyári folyamat és eszköz digitális mását vagy digitális ikertestvérét is elkészítette.

Hatékonyabb működés

A Renault-nál naponta körülbelül egymilliárd adat keletkezik, amiket értelmes információkká dolgoznak fel, amelyek megkönnyítik a gyártóüzemek kezelését: például a rezgésekkel kapcsolatos információk segítenek finomítani a prediktív karbantartást és csökkenteni a berendezések leállásai és javításai miatti szüneteket, míg a fényezőműhely-elemzés segít nagyobb pontosságot elérni a két vagy több színű paneleken.

A folyamatok javítását a saját gyártásán kívül a teljes ellátási lánc esetében is megtette a Renault, amelynek így szintén saját digitalizált változata van, amelyet valós időben egy „irányítótorony” vezérel és valós időben riasztásokat küld az alkatrészhiányokról vagy a szállítási műveletek kockázatairól, valamint javaslatokat tesz ezeknek a problémáknak a kezelésére.

Tudor Mirica, a Renault ellátási lánc menedzsere elmondta, hogy az ipari metaverzum olyan átláthatóságot biztosít, amely lehetővé teszi a megoldások előre megtervezését.

„Kideríthetjük, hogy egy teherautó késése esetleg további késést okozhat-e gyárunkban, így alternatív megoldásokat kereshetünk” – mondta Mirica. „Ma teherautókat kezelünk, de később a tengeri közlekedést és a vonatokat is hozzáadjuk a rendszerhez. Ha hiányt tapasztalunk valamelyik alkatrészből, átirányíthatjuk a teherautót.”

A járvány mutatott rá a problémákra

A Renault stratégiai változása a világjárvány okozta mindennapi zavarok következménye. Amint azt Jean-François Salles, a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség ellátási láncért felelős globális alelnöke tavaly az Automotive Logistics című lapnak elmondta, a Renault és a tágabb értelemben vett szövetség intézkedéseket hozott az ellátási lánc átláthatóságának javítása érdekében. A valós idejű láthatóság az egész üzletágban ma már kritikus fontosságú a működés fenntartásához, miközben az ellátási költségek és az átfutási idők előrejelzése egyértelmű stratégiai előnyt jelent.

Körkörös gazdaság Flins-ben

Az autógyártás hét évtized után 2024 elején fejeződik be a Renault flins-i üzemében, amely az elmúlt években a Renault a legikonikusabb és legkeresettebb autóit gyártotta. A gyárat átalakítják, hogy irányítsa a Renault újrahasznosítási üzletágát, amely újrafelhasználásra, autófelújításra és elektromos járművek akkumulátorainak visszanyerésére szolgál majd.

A Renault egy zárt hurkú, autóipari körkörös gazdaságot kíván létrehozni az erőforrások szűkösségének és a nyersanyagárak inflációjának leküzdésére az elektromos átállás közben.

A francia OEM szerint évente több mint 11 millió jármű éri el élettartama végét Európában. Ezek a járművek körülbelül 85 százalékban újrahasznosítható anyagokból állnak, de ezt általában nem használják ki. Az autógyártó szerint a „The Future Is Neutral” (A jövő semleges) program célja, hogy „az alkatrészek és anyagok értékét a lehető leghosszabb ideig megőrizze, és lehetővé tegye az ipar számára, hogy az új járművek gyártása során sokkal nagyobb arányban támaszkodjon újrahasznosított anyagokra”.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink