Logisztika A kommunikáción múlik a krízisek menedzselése

A kommunikáción múlik a krízisek menedzselése

autopro.hu/V.M. | 2022.11.27 12:19

A kommunikáción múlik a krízisek menedzselése

Fotó: BMW Group PressClub Global

A félvezetőhiány vélhetően nem az utolsó ellátási láncokat terhelő krízis, amivel az autóiparnak meg kell birkóznia. Ebben a helyzetben az autógyártók egyetértenek abban, hogy a partnerekkel folytatott jobb, proaktív menedzsmentet megvalósító kommunikáció kulcsfontosságú lesz a jövő kihívásainak kezelésében.

Hirdetés

Siegfried Jung, a BMW mexikói San Luis Potosí városban található üzemének logisztikai vezetője szerint a világjárvány hatásai a mai napig jelen vannak a chiphiánnyal egyetemben. „Nagy csapás ért minket, különösen az év elején” – mondta az Automotive Logistics szakportál mexikói konferenciáján.

Jung a 2022-es évet meghatározó félvezetőhiánnyal kapcsolatban közölte, hogy a chipek rendelkezésre állásáról rendkívül korlátozott információval rendelkeznek: „az előrejelzési horizontunk tíz nap, nem több.” Hozzátette, hogy ezzel ugyanabban a helyzetben vannak, mint beszállítóik: nagyobb időintervallumú előrejelzésekre lenne szükség, de az ellátásról egyszerűen nem áll rendelkezésre információ.

„A következő évre előre tekintve egyértelműen arra számítunk, hogy ez a szituáció fenn fog maradni a félvezetőpiacon” – mondta Jung. „Nem számítunk javulásra, különösen az év első felében.”

Szorosabb együttműködés kell

Francisco Bravo Gómez, az Audi Mexikó ellátási láncokért felelős igazgatója szerint az egyetlen, ami biztos a jövőt illetően, az az instabilitás, továbbá egyetértett Junggal abban, hogy rövid távon nem valószínű a chipellátás javulása.

Gómez szerint a folyamatok stabilitása, a nagyobb rugalmasság és a szorosabb együttműködés a kulcsok a mostani chiphiány és a jövő válságainak kezeléséhez. „A reagálásunk módja és a folyamataink azok, amelyek stabilitást teremtenek a világban.”

A Volkswagen Truck and Bus México értékesítés utáni területért felelős vezetője, Fabio Garcia szerint a kereskedőkkel való jó kommunikáció elengedhetetlen a bizonytalansággal teli időkben. A beszállítókkal kapcsolatban felmerülő problémák megoldásában szintén fontos szerepet játszik a kommunikáció.

„A kommunikáció a legfontosabb téma most… mivel a beszállítóink ismerik a saját folyamataikat, tudják mi történik, és hogy küzdenek-e valamilyen problémával” – fejtette ki Gómez. „Amíg az információt időben megkapjuk, több lehetőségünk van a reagálásra, valamint a lehetőségeink tárháza nagyobb.”

Túlzásba lehet vinni

A kommunikáció tehát létfontosságú, ugyanakkor Gómez rávilágított, hogy nem szabad átesni a ló túlsó oldalára, mikor a beszállítókat már az OEM menedzseli. „Nem akarjuk a beszállítóinkat menedzselni… Ezért vannak együttműködéseink, mert a beszállító jobban ismeri saját folyamatait, mint mi.”

Amire tehát szükség van az jobb kétoldalú kommunikáció, illetve gyors visszajelzés a proaktív menedzsment lehetővé tételére.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink