HR Ablak Komoly kihívások várnak az információbiztonsági vezetőkre

Komoly kihívások várnak az információbiztonsági vezetőkre

autopro.hu/E.L. | 2021.02.15 10:22

Komoly kihívások várnak az információbiztonsági vezetőkre

Fotó: Pexels

A mai információbiztonsági vezetőknek (CIO) jelentős kihívásokkal kell megbirkózniuk. Mivel a koronavírus-járvány világszerte a távmunkára való áttérést eredményezte, az Ipar 4.0 egyre sürgetőbben forradalmasítja a gyártási szintet. Ahogy az extrém változások után a kereslet lassan helyreáll, az informatikai vezetőknek sok minden miatt fájhat a feje.

Hirdetés

A kiberbiztonság minden eddiginél nagyobb fenyegetéssel néz szembe, mivel a sötét internetnek vagy eredeti nevén Dark Webnek köszönhetően egyre könnyebb dolguk van az internetes bűnözőknek. Ezen változások következtében a CIO-k egy komolyabb szereppel bírnak egy vállalat életében.

Az otthoni hálózat biztonsága

Noha a távmunka nagyobb biztonságot jelent a járvány elkerülésében, az otthoni hálózatok használata kiszolgáltatottabbá tette a cégeket a kibertámadásokkal szemben. Egy 41 ezer mintájú, amerikai székhelyű szervezetek részvételével készített statisztikai felmérés megállapította, hogy az otthoni hálózatok nagyobb valószínűséggel vannak kitéve káros programoknak, emiatt pedig könnyebb hozzáférni a gépeken tárolt adatokhoz.

Az ellátási lánc kiberbiztonsága

Tom Kellermann, a VMware Carbon Black kiberbiztonsági stratégiai vezetője szerint a legújabb eredmények alapján a kiberbűnözés reneszánszát éli. „A COVID-19 által okozott zavar hatalmas lehetőséget teremtett a bűnözőknek tevékenységük átszervezésében. A hagyományos bűnözők az újonnan átalakult, elsődlegesen digitális világban gyülekeznek az interneten, ami elősegíti a számítógépes bűnözői kartellek terjeszkedését" – nyilatkozta.

Az ügyfélélmény - a digitális üzleti stratégia újratervezése

Az Acquia szerint a világjárvány kezdete óta a fogyasztók 74 százaléka számolt be arról, hogy megváltozott a márkákkal kapcsolatos digitális tapasztalata, 84 százalékuk pedig gyakrabban használt digitális csatornákat 2020-ban, mint korábban.

Az ügyfélélmény az üzleti élet egyik legmeghatározóbb része napjainkban. 2021-ben és valószínűleg a jövőben is, az információbiztonsági vezetőknek szoros együttműködésben kell dolgoznia a vezető marketingesekkel a kiváló vásárlói élmény megteremtése érdekében. Számos szervezet továbbra is küzd a digitális fogyasztás biztosításával, amire jelenleg a legnagyobb igény van.

Az CIO-knak foglalkozniuk kell a nem megfelelő vagy elavult megközelítésekkel azt illetően, hogy az ügyfelek miképp döntenek egy márka mellett. A valós idejű elkötelezettségtől kezdve a fogyasztók támogatásáig olyan harmadik féltől származó eszközökön keresztül, mint a Google és az Alexa, manapság az ügyfelek zökkenőmentes, többcsatornás megközelítést várnak.

A Big Data növekvő szerepe

A Big Data egy felkapott hívószó lett a hatalmas adatmennyiségre és annak feldolgozására. A komplex adatsorok értelmezése és felhasználása ma már elengedhetetlen a vállalkozások számára. A GE és az Accenture felmérése szerint a szervezetek 88 százaléka a Big Data elemzést tartja a legfontosabbnak.

A Big Data és az adatelemzések segíthetnek az ellátási láncok fennakadásainak csökkentésében, az előrejelzések javításában, valamint a beszerzésben, értékesítésben és a működés tervezésében. Az Ipar 4.0 részeként, a Big Data a mesterséges intelligencia vegyítésével, előre jelezhetővé és megelőzhetővé válnak a gépi hibák, így növelhető az üzemidőt.

A szervezetek versenyelőnyre tehetnek szert azáltal, hogy átfogó adatgyűjtést alkalmaznak az ügyfelekkel való jobb kapcsolattartáshoz. A Big Data értékes betekintést nyújthat, melynek köszönhetően azonosíthatóvá válnak a növekedési lehetőségek és javítható a vevők felé irányuló interakciók hatékonysága. Például a chatbotok nemcsak költséghatékony, éjjel-nappali ügyfélszolgálatot biztosítanak, hanem egyben a növekedési lehetőségek aranybányái is lehetnek, például azonosíthatják az ügyfelek problémáit vagy akár a vásárlás akadályait.

Ipar 4.0 - A hatékonyság növelésére

Az információbiztonsági vezetők kritikus részét képezik az innovatív technológiák révén történő profitnövekedésnek. Napjainkban számos vállalat küzd a jövedelmezőséggel, az ellátási láncok megszakadása miatt megnövekedett állásidővel és a COVID-19 miatti munkaerőhiánnyal, ezért a digitális átalakulás tervének kialakítása gyorsan feljebb lépett a prioritások listáján.

„A digitális csatornák, termékek és műveletek értéke egyértelműen azonosítható minden vállalat számára" - nyilatkozta Sandy Shen, a Gartner vezető elemzője a Manufacturing Globalnak. „Ez egy felhívás mindazon szervezeteknek, amelyek túlságosan a napi működési szükségletekre fókuszáltak a digitális üzleti befektetések és a hosszú távú rugalmasság rovására. Azok a vállalkozások, amelyek digitális platformokra helyezik át a technológiai kapacitásaikat és beruházásaikat, csökkentik a járvány negatív hatásait, és zökkenőmentesen működtethetik cégeiket most és hosszú távon egyaránt. "

Az információbiztonsági vezetőknek jelentős szerepük van az agilisabb és hatékonyabb ellátási lánc, valamint a könnyedebb és összekapcsoltabb felhasználói élmény kiépítésében a digitális átalakítási kezdeményezések révén. Azonban mindezt úgy kell elérniük, hogy közben Dark Web fenyegetését is le kell küzdeniük.

Kiemelt Partnereink