Archív Lehet új dolgozót fogni egy jól fotózott turbinával? (De még mennyire!)

Lehet új dolgozót fogni egy jól fotózott turbinával? (De még mennyire!)

Kuthi Áron | 2018.12.18 05:01

Lehet új dolgozót fogni egy jól fotózott turbinával? (De még mennyire!)

Használni kell azokat a kommunikációs csatornákat, ahol az emberek jelen vannak – ezt üzeni a Spirnklr tartalommenedzseléssel, online reklámkampányokkal foglalkozó médiacég, amely öt ipari vállalat médiahasználati gyakorlatát vizsgálta meg. Twitter, Youtube, Facebook, Instagram, mindenkinek el kell döntenie, hol építi fel imázsát, hol tartja a kapcsolatot a partnereivel, vevőivel.

Hirdetés

Az aktív, munkaképes generáció egyre nagyobb hányada használja a közösségi médiafelületeket, onnan tájékozódik, ott alakítja ki emberi kapcsolatait. Ez egyre inkább így lesz a legidősebb generációk nyugdíjba vonulásával. A most a munkaerőpiacra kerülő legfiatalabbakat pedig már nem is lehet megszólítani offline eszközökkel.

A Sprinklr öt példája közül három vállalat is releváns az autóipari szektor számára. Az első a General Electric, amely az Instagramot választotta leghangsúlyosabb közösségi média csatornájának.

Az itt megjelenő fotók kivétel nélkül indusztriális jellegűek, de művészi módon megkomponáltak, legyen szó a naplemente fényében fürdőző szélturbináról vagy egy gázturbina belsejéről. A vállalat azt a lehetőséget is megragadja, hogy a gyári munkához kapcsolódó sztereotípiákat lebontsa. Ipari létesítmények karbantartása igenis lehet iszonyú menő, valamint a technológiai környezet nemcsak a férfiak kiváltsága.

Az ArcelorMittal a világ egyik legnagyobb acélipari óriásvállalataként némileg furcsa módon a Twitterre tett. Itt viszont azt kommunikálja, hogy mennyire fontos a munkabiztonság, és hogy mennyre érdekes helyeken (mondjuk egy Samsung mosógépben) tudják felhasználni nyersanyagaikat. Gyakran osztanak meg Twitter-fiókjukon olyan tartalmakat, amelyek az acélipar történéseiről szólnak. És természetesen itt hívják fel figyelmét a követőknek a legújabb céges közleményekre is.

A Caterpillar egyenesen brillírozik a közösségi médiában nyújtott teljesítményével. Youtube-ra szánt kisvideóit rendszeresen ezrek osztják meg. Nem hiába, ezek a kis imázsfilmek arról szólnak, hogy a cég gépeinek semmi sem jelent akadályt, legyen az dzsungel, szavanna vagy sivatag, és az emberi akarat minden nehézséget megold, minden akadályt leküzd. Például amikor öt markoló egy több emelet magas homokvárat épít meg, már két és fél milliószor nézték meg a videómegosztó portálon.

A termékdemók és karbantartási útmutatók természetesen visszaköszönő tartalmak. A Caterpillar persze a Facebookon is jelen van, itt most éppen a karácsonyi nyereményjátékuk pörög, amely egyébként a vállalat Instagram-oldalára tereli a rajongókat. A nyereménykampány természetesen arról szól, hogy minél több követője legyen a Caterpillarnek, de ezt lényegében ingyen megteszik neki a meglévő rajongók, akik azzal vesznek részt a nyereményjátékban, hogy bekövetik a vállalatot a @CaterpillarInc név alatt, és tagelnek (megjelölnek) egy ismerős felhasználót a kommentmezőben.

Ezt mind nem űrkutatók, hanem megfelelő képzettséggel rendelkező tartalommenedzserek, közösségimédia-szerkesztők, reklámszakemberek csinálják. Mondhatjuk, persze, a nagyoknak van rájuk pénzük. Ám a nagy dolog ebben éppen az, hogy a profi gyakorlatot el is lehet lesni, és rendszeresen tartalmat is lehet generálni arra a felületre, ahol a legotthonosabban mozgunk.

(Nyitókép: A GE fotósa a vállalat új mozdonyát fotózza egy coloradoi tesztpályán - GE Instagram)

Kiemelt Partnereink