Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új robotikai óriás született
Az e-kereskedelem – vagyis az online rendelések – forgalma a járvány miatt az elmúlt egy évben jelentősen megnőtt, és a különböző korlátozások miatt máig sem kezdett el csökkenni. Az autonóm robotokat forgalmazó amerikai vállalat, a Locus Robotics is jelentősen profitált a helyzetből, a cég értéke így az egymilliárd dollárt is átlépte.
Kevés vállalat mondhatja el magáról, hogy megugorja az egymilliárd dolláros szintet. Különösen igaz ez a robotikai vállalatokra, melyek között kevés az óriásvállalat. A Locus Robotics azonban megugrotta ezt a szintet, köszönhetően az online kereskedelmet kiszolgáló autonóm mobil robotjainak.
Az úgynevezett LocusBots nevű robotok olyan raktárakban dolgoznak, amik az e-kereskedelmet szolgálják ki. A Locus ügyfelei közé tartozik többek között a DHL és a Boots UK, így nem csoda, hogy jelentős bevételt hozott számukra az online kereskedelem fellendülése. A cégnek összesen nagyjából negyven vállalatnál négyezer robotja dolgozik.
De mekkora ez a bevétel? Ezt nem árulta el a Forbes megkeresésére sem a cég, csak annyit osztott meg, hogy az éves bevétel valahol tíz és száz millió dollár között van.
Komoly versenytársak
A Locus a a Quiet Logistics nevű vállalatból vált ki 2014-ben, miután az Amazon előbb felvásárolta a Kiva Systems-t, majd felfüggesztette a robotok eladását az új cégeknek, mint a Quiet. A Locus ezután kezdte el a robotok és az autonóm technológiák fejlesztését, mintegy fegyverkezési versenyben az Amazonnal.
A cég forgalmát főleg a koronavírus-járvány dobta meg, így az Amazon mellett a Fetch Robotics és a GreyOrange számít a Locus legnagyobb riválisának.
Mindenki automatizál
Rick Faulk, a Locus vezérigazgatója elmondta, hogy a járvány mellett az Amazon-jelenség pörgette fel a piacot. Korábban ugyanis a raktárak túlnyomó többségében manuálisan folyt a munka, az Amazon színre lépése óta viszont mindenki automatizálni akarja ezeket a tevékenységeket, látva, hogy mekkora profit érhető így el a hatékonyság növekedésével.
Ezt mutatja például, hogy a Locus értéke nyolc hónap alatt megtriplázódott. A cég tervei között szerepel az Ázsiában való terjeszkedés és némi fejlesztés.