Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Robotokra cserélik a munkásokat az oroszok
A Kamaz vezetői bejelentették, hogy technológiai és költségcsökkentési okokból mintegy ezer robottal automatizálják a teherautók gyártását 2017-ig.
A robotizálásban a Siemens, az ABB, a Fanuc és a Kuka vesz részt, az új eszközök a motorgyártásban, az összeszerelésben, a présüzemben, a fémöntödében és a szerszámgyártásban kapnak szerepet. Az oroszok még tárgyalnak a költségekről, pénz van, a Kamaz 2020-ig 62 milliárd beruházási költségvetéssel rendelkezik. A gyártósoron szükséges Kuka robot beszerzési ára 60-100 ezer euró, ennek ezerszerese lehet a robotok ára, de a telepítés költségével is kell számolniuk a Kamaznál.
Hagyományos gyártás a Kamaznál |
A Kamaznál teljes gyártási mérnöki programot újraírják, a cél a hatékony és gazdaságos járműgyártás fenntartása. A robotok a képzett munkaerő-hiányra is megoldást jelentenek, a Kamaz gyárban a mérnökök betanítása az 1960-as évekbeli gyakorlat szerint zajlik. A robotok üzembe állítását és szervizelését külső szakértőkre bízzák (KFU), a létrehozandó fejlesztőközpontot 70 millió rubel értékben a Kamaz és a KFU finanszírozza, az eszközeit a Kuka és a Siemens adja.
Az év elején 41 835 embert foglalkoztató Kamaznak a túléléshez szüksége van a hatékony működéshez, az emberi munka kiváltásával rengeteget spórol az orosz nagyvállalat és a technológiai versenyben sem marad alul versenytársaival szemben. Az ezer robotot 100-200 fős személyzet kezeli majd, az ezer robot ezer dolgozó munkáját váltja ki. A leépített dolgozók nyugdíjba mennek, ott ahol nincs automatizált termelés, létszámstopot vezetnek be.