Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Matteo Matteucci: a mechanikus illesztés a legjobb
A 2017-es 3. GALM Illesztési, Megmunkálási és Gyártási Technológiák Csúcstalálkozóján Matteo Matteucci, az Alfa Romeo rögzítéstervező szenior specialistája bemutatta, melyik illesztési technológia a legjobb, és miért.
Az idei eseményen kulcsszerepe volt a pehelysúlyú járműtechnológiának, mely manapság központi szerepet kap az autóiparban. Azért volt érdemes részt venni a konferencián, mert az ember így a legfrissebb információkat szerezhette meg a trendekről, a kompozit, a termoplasztikus anyagokról, az üvegszálról és más olyan alapanyagokról, melyek segítenek a súly csökkentésében. A rendezvény továbbá arra is jó volt, hogy felfedezhessük az innovatív illesztési technológiákat, a kivitelezhetőséget és az esetleges költségmegtakarításokat.
Matteo Matteucci prezentációjában a mechanikus illesztésre fókuszált.
– Véleményem szerint van egy fontos előnye a mechanikus illesztésnek, ez nem más, mint a költség. Ezen felül a mechanikus illesztés nem végleges, így lehetővé teszi számunkra, hogy szükség esetén szétszereljük két vagy több darabra a tárgyat. Ezzel a megoldással lehetséges az igazítás például ajtóknál, motorháztetőknél, a kerékdőlésnél, és a tengelykapcsolónál – mondta el Matteucci. – Előny még, hogy hőmérsékleti szempontból sincs probléma vele. Ez nem jellemző a ragasztókra. Végül pedig, a mechanikus illesztés idővel kevésbé gyengül.
Az Alfa Romeo specialistája prezentációjából azt lehetett megtudni, hogy hogyan lehet javítani a mechanikus illesztésen, hogyan lehet csökkenteni a gyártási költségeket, illetve növelni a teljesítményt. Elsőként megvizsgálta a teljesítményét és a tartósságát, utána egy kereszthaszon elemzést mutatott be a mechanikus illesztésről, összehasonlítva a ponthegesztéssel, végül pedig bemutatta a különböző típusú szegecseket, azok geometriáját, hogy az hogyan segít egy elpusztíthatatlan illesztés elkészítésében.
– Véleményem szerint a gyártóknak azért jó, ha részt vesznek ezen az eseményen, mert így a legújabb trendekről kapnak információkat a pehelysúlyú járművek témájában, így pedig hamarabb tudják ezeket a technológiákat vagy metódusokat saját maguk is alkalmazni – hangsúlyozta Matteucci.