Gyártósor Hogyan oktassuk az Ipar 4.0-át?

Hogyan oktassuk az Ipar 4.0-át?

autopro.hu/P.B. | 2024.01.05 10:18

Hogyan oktassuk az Ipar 4.0-át?

Fotó: SMC

Egyre nagyobb jelentőséggel bír az Ipar 4.0 az iparban, ezért fontos az oktatásba is átültetni ezt a szemléletet. Az SMC Hungary Kft. oktatói továbbképzése abban segít, hogyan lehet hatékonyan oktatni az Ipar 4.0-át.

Hirdetés

Szimuláció és gyakorlat kapcsolata az oktatásban projektfeladaton keresztül címmel indít képzést az SMC Hungary Kft., melynek célja az oktatás hatékonyabbá tétele.

Az ipar területén egyre nagyobb jelentőséggel bír az Ipar 4.0 szemléletrendszer. Ezen rendszer része a szimuláció és a gyakorlat kapcsolata, mind a virtuális fejlesztések, mind pedig a „digitális iker” fogalom gyakorlati bemutatása és oktatása területén. A SMC továbbképzésének célja, hogy a résztvevők alkalmazni tudják mind a szimulációt mind a gyakorlatot az oktatásban és felismerjék azok kapcsolatát projektfeladaton keresztül.

A 2SMC209-32/23 azonosítószámú képzés 15 órás, klasszikus, személyes jelenlétet igénylő oktatás, mely a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény vonatkozásában beszámítható képzésnek minősül.

Az oktatás az SMC Hungary Kft. központjában kerül megtartásra Törökbálinton 2024. január 24-25. között. A képzésre 2024. január 19-ig jelentkezhet az IKK portálján.

Az oktatói továbbképzés főbb tematikai egységei:

  • Pneumatikus, elektro-pneumatikus kapcsolási rajzok készítése (PneuDraw)
  • Szimulációs lehetőségek (autoSIM-200)
  • PLC szimulációs lehetőségek (létradiagram, flow chart, funkcióblokk, GRAFCET - SFC programozási alapok)
  • I/O kártya alkalmazása az oktatásban
  • Vezetéknélküli alkalmazáskiterjesztés lehetőségei
  • 3D objektumok szimulációhoz csatolása
  • Kezdetleges digitális iker
  • Robotkar / falmászó robot projektfeladat

Az SMC szakoktatói a képzésben résztvevők teljesítményét a képzés közben fejlesztő értékelés keretében értékelik. A fejlesztő értékelés szerepe, hogy a képzésben résztvevők fejlődését támogassa, a tanulási igényeket pontosítsa, az oktatók tanulásszervezési feladatait segítse. A képzés közbeni fejlesztő értékelés módjai lehetnek: visszakérdezés, gyakorlati feladatmegoldás, képzésben résztvevő visszajelzései, beszélgetés, feladatlap kitöltése. A fejlesztő értékeléshez nem tartozik minősítés, a tanulási és tanítási folyamatokat szolgálja.

Bővítené tudását az Ipar 4.0 terén? Akkor jelentkezzen január 19-ig az SMC képzésére az alábbi linkre kattintva vagy tudjon meg többet az oktatásról az SMC weboldalán.

Más pneumatikai képzést keres? Az SMC Hungary Kft. további négy témában kínál oktatást: Tananyagfejlesztéshez tartalommegosztás és bemutatópanelek alkalmazása az oktatásban, A mechatronika gyakorlati oktatásának kiterjesztett lehetőségei, Pneumatikus rendszer tervezése, valamint Szimuláció és gyakorlat kapcsolata az oktatásban projektfeladaton keresztül.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink