Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Felpörgeti az MI gyártási alkalmazását az Audi
Az Audi sikerrel tesztelte mesterséges intelligencián alapuló, ponthegesztések minőségellenőrzésére kifejlesztett rendszerét Neckarsulmban található gyárában. Ezt követően most a Volkswagen konszern több egységében is megkezdik a rendszert támogató infrastruktúra kiépítését.
Az Audi neckarsulmi üzemében műszakonként 300 autón 1,5 millió ponthegesztéses varratott ellenőrzött a mesterséges intelligenciát hasznosító megoldásával. A járművenként mintegy 5000 forrasztás vizsgálatát korábban manuálisan, ultrahangos eljárással végezték a prémiumautó-gyártó munkatársai.
Az MI segítségével a dolgozók az eltérésekre fókuszálhatnak az Audi szerint, lehetővé téve számukra a minőségellenőrzés hatékonyabban és célzottabban végzését.
Folynak az előkészületek
A Volkswagen Csoport több üzemében is megkezdték már a technológia alkalmazásához szükséges előkészületeket. Az Audi brüsszeli gyárában már elkezdték a műszaki infrastruktúra telepítését, míg a négykarikás márka ingolstadti és a Volkswagen emdeni egységeiben még az idén megkezdődnek a hasonló munkálatok. A tervek szerint az év végére mindhárom telephelyen rendelkezésre fog állni a műszaki háttér az MI bevezetéséhez.
Az előkészület része a modellenként eltérő hegesztési jellemzők feltárása is annak érdekében, hogy az MI-t azoknak megfelelően taníthassák be.
Lehetőségek tárháza
Az MI használatával nyert adatokat a jövőben más folyamatok optimalizálására is fel lehet majd használni az Audi szerint. Az adatok például a prediktív karbantartás alapjául szolgálhatnak, és egy ilyen megoldáson már el is kezdtek dolgozni a gyártó mérnökei.
Az Audi stratégiai célja, hogy világszerte hatékonyabbá tegye termelőüzemeit. „Ebből a szempontból a mesterséges intelligencia sorozatgyártásban használata hatalmas potenciált rejt” – mondta el Gerd Walker, az Audi termelésért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja.
Mindenhova betör az MI
A mesterséges intelligenciát az Audi kerekek tervezésében is használja, hasonlóan a BMW-hez, mely egyelőre csak kísérletezik a technológia ilyen irányú alkalmazásával. A bajor OEM ugyanakkor már a sorozatban gyártott autói fényezésének ellenőrzésére használja az MI-t regensburgi üzemében.
A japán Toyota az autótervezésben próbálja nagyobb szerephez juttatni az MI-t: a vállalat nemrég mutatta be azon generatív mesterséges intelligenciáját, mely egyedülálló képességei révén nagy segítséget nyújthat a formatervezőknek.
Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!