Gyártósor Felpörgeti a digitális gyártást a koronavírus

Felpörgeti a digitális gyártást a koronavírus

autopro.hu/H.J. | 2020.09.21 04:21

Felpörgeti a digitális gyártást a koronavírus

Fotó: Pixabay

Az AVEVA World Digital Virtual Press Kerekasztal beszélgetése a járvány következményeit és az ipar helyreállítását helyezte középpontba. A kerekasztal résztvevői Craig Hayman, az AVEVA vezérigazgatója; Jean-Pascal Tricoire, a Schneider Electric elnöke; és Kevin Proutry, az IDC Energy and Manufacturing Insights csoport alelnöke voltak.

Hirdetés

Az IDC a járvány kitörését követően COVID-görbét készített, amely szemlélteti a válság szakaszait, és arra utal, hogy a technológia segítségével a vállalat kialakíthatja azokat az új normákat, melyek segítenek visszatérni a régi kerékvágásba – a piacvezérelt és rugalmas döntésekkel képesek lesznek felgyorsítani az üzletet.

Kevin Proutry elmondta, hogy azokat a vállalatokat, amelyek már korábban felkészültek a digitális képességek kiépítésére, a válság kevésbé érintette súlyosan. A vállalat által 2020 májusában készített felmérés kimutatta, hogy a cégek több mint 15 százaléka bezárt, 33 százalékuk bizonytalan, hogy milyen intézkedéseket kellene hoznia, 25 százalékuk pedig ugyan kinyitott, de küzd a kereslet és a kínálat meghatározásával – a válságból csupán 25 százaléka a cégeknek mutatott pozitív lehetőségeket a kilábalásra.

Felgyorsultak a beruházások

A három leginkább érintett iparág között szerepel a szakaszos- és a folyamatgyártás – a májusi jelentés szerint a járvány hatására a szektorokban le kellett állítani a technológia és a digitalizálás fejlesztését. Proutry hozzátette, hogy ez mára már megváltozott, ugyanis a szakemberek a kiadások és a beruházások nagy sebességű felgyorsulását tapasztalták az elmúlt időszakban – a gyártók 47 százaléka új projektekkel egészítette ki a 2020-as ütemterveket.

Emellett a vállalatok 62 százaléka kihasználja versenytársainak gyengeségét és megragadja a piaci részesedés lehetőségét, 53 százalékuk pedig új, innovatív üzleti modellt vezetett be. A felmérés szerint a világjárvány előtt nagyon kevesen dolgoztak otthonról, a járvány azonban új helyzetet teremtett, és sok cég számolt be a távmunka előnyben részesítéséről is.

A lezárás legfontosabb tanulságairól

Craig Hayman elmondta, hogy alkalmazottaik mintegy 95 százalékát nagyon rövid idő alatt helyezték át távmunkába – a legnehezebb számukra a változás elfogadása volt. Amint biztosították a szükséges eszközöket a dolgozók számára, és azok is elfogadták a kialakult helyzetet, a termelékenység valóban növekedett.

Jean-Pascal Tricoire hozzátette, hogy a Schneider Electric-nél is két napon belül 140 ezer alkalmazottat utasítottak távmunkára. Mivel nem állíthatták le a termelést, digitális távfelügyeletre volt szükség – meg kellett győződni arról, hogy a szervizcsoportok megfelelő védőfelszereléssel vannak ellátva, és rendelkezésre áll-e az ügyfelek kiszolgálását biztosító erőforrás-rendszer.

Mi segít szembenézni a kihívásokkal és helyreállni a válságot követően?

Az ipari szektor digitális átalakuláson megy keresztül, egyre több digitális technológiát alkalmaznak az Ipar 4.0 céljainak elérése érdekében. Sokan digitális szakembereket vettek fel, hogy azok segítsenek az átalakulásban, mely törekvések meglehetősen jól sikerültek.

A legtöbb vállalat esetében azonban az egyik legnagyobb kihívás a szervezeten belüli tétlenség volt, melyben a COVID-19 kényszerű változást hozott létre – a távolról történő munkavégzéshez több adatra volt szükség, amely a vállalatokat arra ösztönözte, hogy fektessenek be a digitalizációba a termelékenység növelése és a kockázat csökkentése érdekében. Ez felgyorsította a digitális átalakulást – Tricoire szerint a válság legnagyobb nyertese egyértelműen a digitalizáció.

Az Ipar 4.0 és a digitalizáció kapcsolata

A világ nagyon gyorsan átalakult, és sok vállalat számára az ellátási lánc nem tudott olyan gyorsan reagálni ezekre a változásokra. Az Ipar 4.0 megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy hatékonyabban és rugalmasabban kezeljék a felmerülő változásokat – valamint a minőségre is nagy hangsúlyt fektethetnek. A digitalizáció emellett az emberek számára segít a megfelelő döntések meghozatalában azáltal, hogy több és jobb adatot biztosít, növelve ezzel a kreativitást.

A digitalizáció kapcsán nem szabad megfeledkezni a fenntarthatóságról sem, mely az információk összegyűjtésére és mérésére támaszkodik. A cél, hogy megértsék, hol lehet javítani a folyamatokat és csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást. Az információk segítenek stratégiák kialakításában és új módszerek létrehozásában a célok elérése érdekében – olvasható az Automation oldalán.

Kiemelt Partnereink