Gyártósor Ezeket a fejlesztéseket vitte a Schaeffler Hannoverbe

Ezeket a fejlesztéseket vitte a Schaeffler Hannoverbe

autopro.hu | 2019.04.08 14:55

Ezeket a fejlesztéseket vitte a Schaeffler Hannoverbe

A hajtástechnika, az ipari automatizálás és az informatika egyre közelebb kerül egymáshoz. Ez az integráció kiváló lehetőséget biztosít a gyártóknak és a gazdasági szereplőknek a teljesítmény és a termelékenység növelésére, valamint a költségek csökkentésére. Az április elsején kezdődő ötnapos Hannover Kiállítás szervezői szerint az „ipari intelligencia” döntő tényező a közös cél elérésében.

Hirdetés

A Schaefflernél a kiváló mechanikai szakértelem, a rendszerek átfogó ismerete, illetve a gépek és berendezések állapotfelügyeletének évtizedes tapasztalata közvetlenül integrálódik a mechanikus és digitális termékek, illetve rendszerek fejlesztésébe. Ügyfeleik így a létrehozott hozzáadott értéket csökkentett fejlesztési idő mellett tapasztalhatják meg, ráadásul mindezt nagyobb teljesítményű gépek, rugalmasabb és megbízhatóbb termelés, maximális kapacitás és további költségmegtakarítás mellett a hosszabb, tervezhető karbantartási időközöknek köszönhetően. A Schaeffler számos új fejlesztést mutatott be az idei Hannover Kiállításon – például innovatív komponenseket, telepítésre kész rendszereket és Ipar 4.0 megoldásokat –, amelyekkel ügyfeleik a termékek teljes élettartama alatt maximális teljesítményt kaphatnak.

A fejlesztési folyamat digitalizálása és felgyorsítása

Hajtómű modellek áthelyezése egyetlen kattintással: a Schaeffler kifejlesztette az új REXS adatkezelő felületet, és integrálta saját BEARINX számítási programjába. A szakkiállításon mérnökeik bemutatták, hogy a hajtómű adatai milyen gyorsan és könnyen cserélhetők a CAE eszközök és a standard interfész között. A fejlesztési idők így jelentősen rövidülnek, és a számítógépes modellezésen alapulnak, amelyeket például az Ipari 4.0 megoldások részeként a működési adatok elemzésére lehet felhasználni.

A variánsok és komponensek számának csökkentése

Az azonos tervezési méreteken belüli cserélhetőség: a Schaeffler különböző kivitelben készülő gördülőcsapágyakat mutatott be, melyek megfelelő méretekkel rendelkeznek a moduláris hajtómű-rendszerekhez. Ily módon a merevségre és a teherbíró képességre vonatkozó különböző követelmények teljesíthetők úgy, hogy a terveken közben nem szükséges módosítani. Az azonos befoglaló, külső méretek azt jelentik, hogy speciális adapterek és alkatrészek (különösen a tengelyek, házak és burkolatok) már nem szükségesek. A csökkentett választék nagyobb gyártási mennyiséget, alacsonyabb egységköltséget és rövidebb fejlesztési-, illetve szállítási időt jelent a gyártók számára.

90%-kal csökkenő szerelési idő

A profilos vezetősínek innovatív tömítő megoldása nagyon egyszerű: az új műanyag zárócsatlakozót gyorsan és biztonságosan – akár függőleges helyzetben is – fel lehet szerelni, miközben az új fedőszalag szabad hozzáférést biztosít a rögzítőcsavarokhoz, és lehetővé teszi a vezetősín beállítását még akkor is, ha a kocsi fel van szerelve. Az első teszteket végző ügyfeleik megerősítették, hogy a szerelési idők így akár 90 százalékkal is csökkenthetők.

25-szeresére nőhet az élettartam

Két új anyag, mely képes ellenállni a rendkívül nagy erőhatásoknak: Vacrodur és Mancrodur.

Az orsócsapágyak a működési élettartamuk 25-szörösét érik el a Vacrodur rendkívül magas mechanikai és hőterhelési képességének köszönhetően, és így a szerszámgépek termelékenysége jelentősen megnő. Az extrudált hajtóművek karbantartási időintervallumait Mancrodurból készült karbonitridált csapágyak használatával öt évről tíz évre lehet hosszabbítani.

A Schaeffler bolygókerekes hajtásai (PWG) lineáris hajtóműbe integrálva lenyűgözően hatnak a teljesítményre. Ezt az elektromechanikus szegecselőprés is jól példázza. A pneumatikus meghajtási megoldásokkal összehasonlítva a darabszám akár 100 százalékos növekedése jöhet létre, és sokkal rugalmasabb folyamatszabályozás valósulhat meg.

Ipar 4.0 – az üzemeltetés és a karbantartás optimalizálása

A Schaeffler első alkalommal mutatta be TorqueTracking rendszerét, amely lényegében egy Ipar 4.0 megoldáscsomag ipari meghajtásokhoz. A rezgéselemzés és a nyomatékmérés kombinációjával a meghajtás megbízhatóan és a maximális kapacitás közelében működtethető, miközben a karbantartást a terhelési feltételek alapján előre tervezhetjük és vihetjük véghez. Ez általánosságban azt jelenti, hogy a karbantartási intervallumok hosszabbá válnak, a karbantartási költségek pedig csökkennek.

Az új ProLink állapotfelügyelő rendszerrel (CMS) pedig a Schaeffler bemutatja az állapotfelügyelő rendszerek új, többcsatornás generációját teljes termelési létesítmények állapotfelügyeletéhez. A rendszer 4-16 csatornát képes használni, alkalmazható például a papír- és acélágazatban, vagy szerszámgépekhez. Ezenkívül a ProLink CMS használható univerzális kapcsolatként az érzékelő, a vezérlési és a felügyeleti szintek között, sőt a felhő alapú alkalmazásokhoz való csatlakoztatásához is.

Kiemelt Partnereink