Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezeket a fejlesztéseket vitte a Schaeffler Hannoverbe
A hajtástechnika, az ipari automatizálás és az informatika egyre közelebb kerül egymáshoz. Ez az integráció kiváló lehetőséget biztosít a gyártóknak és a gazdasági szereplőknek a teljesítmény és a termelékenység növelésére, valamint a költségek csökkentésére. Az április elsején kezdődő ötnapos Hannover Kiállítás szervezői szerint az „ipari intelligencia” döntő tényező a közös cél elérésében.
A Schaefflernél a kiváló mechanikai szakértelem, a rendszerek átfogó ismerete, illetve a gépek és berendezések állapotfelügyeletének évtizedes tapasztalata közvetlenül integrálódik a mechanikus és digitális termékek, illetve rendszerek fejlesztésébe. Ügyfeleik így a létrehozott hozzáadott értéket csökkentett fejlesztési idő mellett tapasztalhatják meg, ráadásul mindezt nagyobb teljesítményű gépek, rugalmasabb és megbízhatóbb termelés, maximális kapacitás és további költségmegtakarítás mellett a hosszabb, tervezhető karbantartási időközöknek köszönhetően. A Schaeffler számos új fejlesztést mutatott be az idei Hannover Kiállításon – például innovatív komponenseket, telepítésre kész rendszereket és Ipar 4.0 megoldásokat –, amelyekkel ügyfeleik a termékek teljes élettartama alatt maximális teljesítményt kaphatnak.
A fejlesztési folyamat digitalizálása és felgyorsítása
Hajtómű modellek áthelyezése egyetlen kattintással: a Schaeffler kifejlesztette az új REXS adatkezelő felületet, és integrálta saját BEARINX számítási programjába. A szakkiállításon mérnökeik bemutatták, hogy a hajtómű adatai milyen gyorsan és könnyen cserélhetők a CAE eszközök és a standard interfész között. A fejlesztési idők így jelentősen rövidülnek, és a számítógépes modellezésen alapulnak, amelyeket például az Ipari 4.0 megoldások részeként a működési adatok elemzésére lehet felhasználni.
A variánsok és komponensek számának csökkentése
Az azonos tervezési méreteken belüli cserélhetőség: a Schaeffler különböző kivitelben készülő gördülőcsapágyakat mutatott be, melyek megfelelő méretekkel rendelkeznek a moduláris hajtómű-rendszerekhez. Ily módon a merevségre és a teherbíró képességre vonatkozó különböző követelmények teljesíthetők úgy, hogy a terveken közben nem szükséges módosítani. Az azonos befoglaló, külső méretek azt jelentik, hogy speciális adapterek és alkatrészek (különösen a tengelyek, házak és burkolatok) már nem szükségesek. A csökkentett választék nagyobb gyártási mennyiséget, alacsonyabb egységköltséget és rövidebb fejlesztési-, illetve szállítási időt jelent a gyártók számára.
90%-kal csökkenő szerelési idő
A profilos vezetősínek innovatív tömítő megoldása nagyon egyszerű: az új műanyag zárócsatlakozót gyorsan és biztonságosan – akár függőleges helyzetben is – fel lehet szerelni, miközben az új fedőszalag szabad hozzáférést biztosít a rögzítőcsavarokhoz, és lehetővé teszi a vezetősín beállítását még akkor is, ha a kocsi fel van szerelve. Az első teszteket végző ügyfeleik megerősítették, hogy a szerelési idők így akár 90 százalékkal is csökkenthetők.
25-szeresére nőhet az élettartam
Két új anyag, mely képes ellenállni a rendkívül nagy erőhatásoknak: Vacrodur és Mancrodur.
Az orsócsapágyak a működési élettartamuk 25-szörösét érik el a Vacrodur rendkívül magas mechanikai és hőterhelési képességének köszönhetően, és így a szerszámgépek termelékenysége jelentősen megnő. Az extrudált hajtóművek karbantartási időintervallumait Mancrodurból készült karbonitridált csapágyak használatával öt évről tíz évre lehet hosszabbítani.
A Schaeffler bolygókerekes hajtásai (PWG) lineáris hajtóműbe integrálva lenyűgözően hatnak a teljesítményre. Ezt az elektromechanikus szegecselőprés is jól példázza. A pneumatikus meghajtási megoldásokkal összehasonlítva a darabszám akár 100 százalékos növekedése jöhet létre, és sokkal rugalmasabb folyamatszabályozás valósulhat meg.
Ipar 4.0 – az üzemeltetés és a karbantartás optimalizálása
A Schaeffler első alkalommal mutatta be TorqueTracking rendszerét, amely lényegében egy Ipar 4.0 megoldáscsomag ipari meghajtásokhoz. A rezgéselemzés és a nyomatékmérés kombinációjával a meghajtás megbízhatóan és a maximális kapacitás közelében működtethető, miközben a karbantartást a terhelési feltételek alapján előre tervezhetjük és vihetjük véghez. Ez általánosságban azt jelenti, hogy a karbantartási intervallumok hosszabbá válnak, a karbantartási költségek pedig csökkennek.
Az új ProLink állapotfelügyelő rendszerrel (CMS) pedig a Schaeffler bemutatja az állapotfelügyelő rendszerek új, többcsatornás generációját teljes termelési létesítmények állapotfelügyeletéhez. A rendszer 4-16 csatornát képes használni, alkalmazható például a papír- és acélágazatban, vagy szerszámgépekhez. Ezenkívül a ProLink CMS használható univerzális kapcsolatként az érzékelő, a vezérlési és a felügyeleti szintek között, sőt a felhő alapú alkalmazásokhoz való csatlakoztatásához is.