Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A digitális átalakulás nem opcionális
Most már évek óta velünk van a digitalizáció és a digitális átalakulás gondolata, koncepciója. Egyre több sikersztorit lehet felmutatni példaként, ám még most is sokan szkeptikusak, hogy a gyakran költséges beruházások tényleg megtérülnek-e.
Az amerikai, felhőalapú megoldásokat fejlesztő Rackspace Technology friss felmérésében arra voltak kíváncsiak a kutatók, hogy a gyártók üzleti eredményeiben mekkora szerepet játszanak a technológiai újítások, miért tartják fontosnak az innovációt, milyen szerepe van a technológiának a cégvezetésben, illetve mit tehet a technológia a legalsóbb szinteken.
A globális felmérés eredményei azt mutatják, hogy a termékek és szolgáltatások minőségének javulása mellett a technológiai újítások és az alkalmazások korszerűsítése javíthatják a versenyképességet, a vevői élményt, illetve persze a hatékonyságot is.
Az eredményről az IndustryWeek című amerikai szaklap kérdezte a kutatást végző Rackspace Technology technológiai igazgatóját, Jeff DeVertert.
Ez a gyártók szerepe
DeVerter szerint a gyártással foglalkozó cégek a történelemben mindig a legmodernebb technológiákat alkalmazták, így léphettek előre – elég csak Henry Fordra gondolni, és a gyártósor elődjének megalkotására.
Ebből következőleg a szakember egyértelműnek tartja, hogy a gyártóknak ma is érdeke a legmodernebb technológiai megoldásokra támaszkodni a hatékonyság és a termelékenység növelésének érdekében.
Mit mutat a felmérés?
A Rackspace felmérésében megkérdezett gyártók 71 százaléka vesz részt a digitális átalakulásban, amiben 63 százalékuk szerint a versenytársaik is hasonló szinten állnak. A megkérdezettek 60 százaléka szerint a digitalizáció egy üzletágakon átívelő folyamat, ami új, digitális gondolkodásmódot hoz létre.
A gyártók túlnyomó többsége (89 százaléka) vélte úgy, hogy az elmúlt öt évben nőtt a technológiai újítások alkalmazásának igénye és elismertsége: ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a gyártók 51 százaléka szerint hónapokba, 42 százalék szerint mindössze hetekbe telik konszenzust kialakítani egy digitalizációval kapcsolatos beruházásról.
A leghasznosabb alkalmazásoknak a mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást, a kiberbiztonsági alkalmazásokat és az IoT-t (dolgok internetét) tartják.
Javul a hozzáállás
A nem technológiai területen működő gyártók 68 százaléka vélte úgy a felmérésben, hogy megérti, miért fontos a digitalizáció a feldolgozóiparban, sőt, 93 százalékuk gondolta úgy, hogy most jobban érti ezt a területet, mint öt éve.
A gyártók többsége azt is látja, mivel jár, ha nem állnak át a modernebb technológiákra: a munkavállalók egy idő után elmennek a cégtől, a termelékenység visszaesik, sőt, egyes esetekben az új szabályozásoknak sem tudnak megfelelni, nem beszélve a vásárlói igényekről – írja az IndustryWeek.